مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/11/15 10:26:27
کد خبر: 2164

با حضور وزیر آموزش و پرورش

شانزدهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور شانزدهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 98/11/15 در محل وزارتخانه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز مورخ  98/11/15 با حضورحاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش،قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،رخشانی مهر معاون وزیر وریس سازمان نوسازی مدارس کشور،جعفری مدیرعامل جامعه خیرین ،بیدارپور معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور،  اوحدی معاون پارلمانی سازمان آموزش و پرورش کشور و اعضای هیات مدیره در محل سازمان آموزش و پرورش کشور برگزار شد.

در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسه قبل گزارشی  از فعالیت های مدرسه سازی،برنامه های کمیسیون بانوان جامعه،نقطه نظرات اعضای هیات مدیره و رهنمودهای وزیر محترم مطرح شد.

در ادامه این نشست کارنامه ای از فعالیت های مجامع خیرین مدرسه ساز از فروردین تا دی ماه ۱۳۹۸که توسط روسای مجامع ارائه و توسط آقای مهندس قلم چی جمع آوری شده بود مطرح شد.

باید برای تکمیل ۲۴ هزار کلاس درس ناتمام کشور عجله کنیم

ناصر قفلی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، افزود: «خیرین کشورمان هر زمان لازم بوده است برای توسعه فضاهای آموزشی پای کار آمده‌اند و لازم است تدابیری اندیشیده شود که نام و یاد آن‌ها فراموش نشود. ۲۴ هزار کلاس درس تمام نشده داریم و باید عجله کنیم و با همکاری دولت و خیرین که هر کدام برای سال آینده ۲۷۰۰ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند، مدارس را تحویل دهیم.»

تعهد ساخت ۳۳ مدرسه توسط ۴ خیر در سیستان و بلوچستان

مهندس جعفری در ابتدای ابن جلسه ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل، از چگونگی تشکیل  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از بدو تاسیس تا به امروز مطالبی را مطرح کردند.
وی با اشاره به اینکه ،در سال جاری ۸۲ مصوبه در هیات مدیره جامعه خیرین به امضا رسیده که ۶۸ مصوبه آن به اجرا درآمده است افزود:   در دی ماه سال جاری در ۲۳استان ۸۱ مدرسه به بهره برداری رسیده،عملیات ساخت۶۰ مدرسه خیرساز آغاز شده و۱۹۳ تفاهم نامه به امضا رسیده است.
وی تصریح کرد: «اعضای هیات مدیره  قدم های ارزشمندی در خصوص مدرسه سازی نهاده اند  به طوری که در سیل اخیر سیستان و بلوچستان خیرین نیک‌اندیش شاه‌حسینی ۵ مدرسه، حاج اکبر ابراهیمی ۸ مدرسه، محمدرضا اسپرورین ۱۰ مدرسه و‌ کاظم قلمم‌چی 13 مدرسه را تعهد کرده‌اند تا احداث کنند.»

جعفری افزود: «کمیسیون امور اجتماعی، کمیسیون امور اقتصادی، امور استان‌ها، امور بانوان و کمیسیون  نظارت و قوانین پنج کمیسیون جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را تشکیل می‌دهد.
در ادامه این جلسه زهره میردامادیان عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون بانوان ضمن ارائه گزارشی از برنامه های کمیسیون بانوان اظهارداشت:کمیسیون بانوان در کنار شورای بانوان در تلاش است تا بر تعداد خیرین بیافزاید.
میردامادیان خاطرنشان کرد:ایجاد راهکاری برای حفظ و نگهداری مدارس به خصوص مدارس خیرساز و برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در تمامی مدارس خیر ساز کشور ازجمله مواردی است که باید به آن اهتمام ویژه ورزید.
حاج اکبر ابراهیمی عضو هیات مدیره و خیر مدرسه ساز؛ با اشاره به اینکه۲۲ میلیارد تومان اعتبار را از مهر ماه سال جاری تا به امروز در مناطق سیل زده و مناطق محروم تخصیص دادند را مطرح کردند.
 
سردیس مرحوم حافظی با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی می‌شود

رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و معاون وزیر با یادآوری فعالیت‌های خیرین در زلزله کرمانشاه و سیل سیستان، گلستان، خوزستان و ... گفت: «سردیس مرحوم حافظی آماده شده است و در حال انجام اصلاحاتی است که با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد. جشنواره ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز سال گذشته بعد از ۵ سال وقفه، در مشهد برگزار شد، امسال جشنواره بانوان خیر را برگزار کردیم و برای سال آینده دنبال موضوع بکر دیگری برای ادامه این فعالیت هستیم.»
وی ضمن تشکر از برگزاری منظم جلسات هیات مدیره اظهار داشت:دستورالعمل برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز به تمامی استانها ارسال می شود.
وی ادامه داد:برنامه هایی در خصوص نگهداری مدارس تدوین شده که دستورالعمل آن به استانها ارسال شده است.
مهندس قلم چی عضو هیات مدیره جامعه نیز به تعامل خوب ریس جامعه خیرین با دولت اشاره کردو اظهار داشت :در تمام دنیا ان جی او ها با دولت در رقابتند و فضایی ناسلام وجود دارد اما خوشبختانه این ارتباط در جامعه خیرین مدرسه ساز با تعامل انجام می شود و کاملا دوستانه است .
اسپرورین عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز ضمن ارائه گزارشی از دغدغه های فضاهای آموزشی استان البرز افزود: خیر ساز بودن بسیار سخت و این کار با همت و دستان توانمندشما( وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس امکان پذیر است .
رئیس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در ادامه گفت: «پیشنهاد می‌کنم در کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه‌ساز، تکریم همسران خیرین نیز جزو برنامه‌ها قرار گیرد.»

وی  با بیان اینکه از ۳۰ هزار خیری که در امر مدرسه سازی مشارکت داشتند ۶ هزار نفر جزو پزشکان هستند گفت:در تلاشیم تا   کارگروهی از پزشکان خیر در جامعه خیرین مدرسه‌ساز داشته باشیم.
دو خیر جزو ۱۰ چهره مردمی سال از سوی صداوسیما انتخاب و معرفی خواهند شد

سعید اوحدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست خبر داد امسال سیاست‌گذاری صداوسیما بر این است که دو خیر یک نفر آقا و یک نفر خانم جزو ۱۰ چهره برتر مردمی سال قرار بگیرند. فعلا مصوبه دو نفر گرفته شده است که امیدوارم بیشتر هم بشود و از این دو نفر خیر هم یک نفر به عنوان چهره برتر ملی سال برگزار شود.
 
در پایان این جلسه اعضا هیات مدیره نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه های کمیسیون بانوان  و جشنواره های خیرین مدرسه ساز ارائه دادند .
نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری