مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/11/08 06:58:09
کد خبر: 2144

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

پانزدهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

پانزدهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز98/11/8 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز با حضور ریس جامعه و اعضای هیات مدیره برگزارشد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،پانزدهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور ریس و مدیر عامل  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور. اعضای هیات  مدیره ،معاون برنامه ریزی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در محل جامعه خیرین مدرسه ساز برگزارشد.
 
مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ابتدای جلسه ضمن عرض  تسلیت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  از اقدامات و جلسات جامعه خیرین مدرسه سازطی دو هفته گذشته اعم از؛ حضور اقای شاه حسینی خیر و عضو هیات مدیره  در مناطق سیل زده و تقبل ۵ مدرسه( به همراه خیرین آقایان رضوان ، خداوردی ، عظیمی و شرکت تولیدی دخانیات) ، شرکت در جلسه انتخابات اعضای هیات مدیره کرمان، حضور حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جامعه خیرین مدرسه ساز و حضور خانم تیموری معاون  امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش  گزارشی را ارائه دادند.
وی با اشاره به اینکه طی گزارشی از 14 روسای مجامع در دی ماه سال چاری ، 53 مدرسه خیر ساز به بهره برداری رسیده ، عملیات ساخت 45 مدرسه آغاز شده و 124 تغاهم نامه ساخت مدارس منعقد شده است .
در این جلسه خانم دانشمهر دبیر جلسه گزارشی از مصوبات جلسه چهاردهم را ارائه داند.
 
دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره جامعه خیرین و ریس کمیسیون اقتصادی جامعه در ادامه این جلسه گزارشی از برنامه های این کمیسیون راارائه دادند و تصریح کردند:خوشبختانه این کمیسیون باز تاب بسیار خوبی در میان خیرین داشته است.

وی با اشاره به اینکه، کمیسیون اقتصادی چهار هدف را در برنامه یک ساله خود پیش بینی کرده است ، تصریح کرد:ایجاد سامانه برای جذب کمکها و مشارکتهای خرد مردم با شفاف سازی ، استفاده از ظرفیتها ی CSR و مشارتهای اجتماعی شرکتها و برندها، کاهش هزینه و صرفه جویی در هزینه ساخت مدارس ، ایجاد و سرپرستی مالی کمپین ها بنا به نیازی که در استان ها وجود دارد از جمله برنامه های کمیسیون اقتصادی است .

دکتر اسپرورین اظهارداشت : با راه اندازی سامانه جذب کمکها و مشارکتهای خرد شرایطی را مهیا می کنیم تا مردم  بتوانند در این سامانه با شناسایی نیازهای هر استان ورود پیدا کنند و از مبلغ پنجاه هزار تومان تا پنج میلیارد تومان در امر مدرسه سازی و تامین نیازهای مدرسه  مشارکت و رسید آن را دریافت نمایند.

 دکتر اسپرورین در ادامه این جلسه، گزارشی از روند احداث ۱۱۰ مدرسه که توسط بنیاد خیریه شخصی ایشان در حال ساخت است ارائه نمود و اعلام گردید تمامی این مدارس در نقاط محرومی ساخته میشود که اولا مدرسه نداشته باشند و یا مدرسه نامناسب وجود داشته باشد و دوم آنکه تعداد جمعیت دانش آموزی مورد توجه برای تحصیل در منطقه ای که این مدارس ساخته میشود وجود داشته باشد .
رئیس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز بزرگترین ngo جهان در بخش آموزش  از نظر تعداد اعضا و افراد میباشد که مرحله اول ثبت آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس توسط اینجانب صورت گرفته است و در حال پیگیری و نهایی شدن ثبت این اثر ماندگار جهانی هستیم .
افزود:طی آمارهای سال گذشته سازمان نوسازی مدارس ،۳۰هزار خیر در سطح کشور مدرسه ساختند و ۶۳۰هزار نفر در امر مدرسه سازی مشارکت داشتند.
شایان ذکر است : در این جلسه آقای مهندس سرحدی زاده مدیر کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان و مهندس قاسمی معاون ایشان گزارشی از کمهای خیرین در مناطق سیستان و بلوچستان را ارائه دادند.
در پایان این جلسه، اعضا نقطه نظرات پیشنهادات و راهکارهای خود را مطرح و مصوبات  کمیسیون اقتصادی را تصویب کردند.
گفتنی است : بررسی برنامه های کمیسیون اقتصادی ،ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده توسط خیرین مدرسه ساز و ارایه گزارشی از فعالیت خیرین در سیستان و بلوچستان از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.
نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری