مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/11/02 22:04:04
کد خبر: 2139

دکتر حسینی،

ارتقاء و استاندارد سازی فضا و تجهیزات توانبخشی و پرورشی با کمک جامعه خیرین مدرسه ساز

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه با رئیس و مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بر ارتقاء و استاندارد سازی فضا و تجهیزات توانبخشی و پرورشی داش آموزان با نیاز ویژه با کمک جامعه خیرین مدرسه ساز تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر حسینی در این جلسه مطالبی پیرامون استاندارد سازی فضا و تجهیزات و فضا های آموزشی با خیرین مدرسه ساز مطرح کرد.

وی تصریح کرد: سرانه  استاندارد فضاهای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی بیش از ۲۰ متر است در حالی که فضاهای موجود استثنایی نزدیک ۱۰ متر می باشد بنابراین برای پر کردن این خلا با وجود نزدیک به ۱۶۰۰  مدرسه ای که الان داریم ۲۱۰ مدرسه نیاز است که بتواند این سرانه را به حد استاندارد برساند .

دکتر حسینی افزود: تمام نیازمندی های مدراس استانها در طرح آمایش سرزمینی و سهم هر استان برای دانش آموزان احصاء شده است. وی اظهار کرد: مدارس استثنایی تعیین شده از این ۲۱۰ مدرسه ۱۴ مدرسه آن متعلق به اتیسم است و مابقی آن مدارس ویژه استثنایی است از جمله طیف های ۷ گانه، آسیب شنوایی، آسیب بینایی، ناتوانی ذهنی، معلولیت جسمی حرکتی و طیف اتیسم، که در پهنه سرزمینی این ۲۱۰ مدرسه باید ساخته شود که قرار بر این شد که طی هفته های آینده که شرایط آب و هوا مساعد باشد مراسم خشت گذاری این ۲۱۰ مدرسه با نام «آغازی برای یک انجام» ، با خشت گذاری مدرسه مجتمع استثنایی در فشافویه آغاز شود.

دکتر حسینی افزود: مقرر شد در آن مراسم طی یک تفاهم نامه ای که مجمع خیرین تعهد کردن این ۲۱۰ مدرسه را ان شاا... بسازند و از این طریق خدمت ماندگاری را در پهنه سرزمین ایران برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در جهت تهیه فضا و تجهیزات و استاندارد سازی به عمل آورند.

در این جلسه بر استاندارد سازی تجهیزات و وسایل آموزشی برای دانش آموزان تاکید شد به این معنی که دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به تجیهزات و وسایل ویژه ای برای ارتقاء سطح کیفی آموزشی، توانبخشی آنها دارند که این موراد هم باید شناسایی شود .

وی ادامه داد: باید در جهت تامین آن با کمک خیرین و همچنین ردیف مسئولیت اجتماعی وزارت خانه ها مانند نفت و بانک ها تلاش شود تا دانش آموزان با نیازهای ویژه از نظر وسایل آموزشی ، توانبخشی و پرورشی هم استاندارد شوند و هم اینکه این گامی است در جهت امتداد حرکت پیشرونده آنها برای حسی که ندارند و این تجهیزات می توانند جایگزین آن حس نداشته شان شود مثل دستگاه نوت تیکر که می تواند جانشین چشم برای افراد با آسیب بینایی شود و زبان اشاره می تواند جانشین برای افراد با آسیب شنوایی شود و از این طریق بتوانیم با استاندارد سازی وسایل و تجیهزات به توانمند سازی آموزش و پرورش و توانبخشی این دانش آموزان کمک کنیم.

معاون وزیر بیان داشت: در سند تحول بنیادین موقعیت های متنوع و بی بدیل یادگیری در بعد پرورشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هدفگذاری شده است که در اردوگاه ها، کانون های پرورشی فکری کودک و نوجوان، مراکز اختلال یادگیری، کتابخانه، مراکز ورزشی، سالن های درون مدرسه ایی می توانند موقعیت های بی بدیل یادگیری باشد که در جهت احداث و تجهیز آنها باید تلاش کنیم.

وی در پایان : یکی از محور های بی نظیر یادگیری در بعد فرهنگی ، تربیتی را وجود مرقد منور امام رضا(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم تمام دانش آموزان زیارت اولی استثنایی را در اردوهای فرهنگی و تفریحی به زیارت منور رضوی ببریم که این هم نیازمند کمک خیرین می باشد که در این جهت گفتگو های موثری انجام شده است و ان شاا.. این گفتگو ها منشا استاندارد سازی فضا، تجهیزات، فعالیت پرورشی، هنری، تربیتی و ایجاد موقعیت های بی بدیل یادگیری برای دانش آموزان با نیازهای ویزه کشور خواهد شد.


اشتراک گذاری