مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
چاپ
کد خبر: ۲۱۳

وجود بیش از 50 مدرسه استثنایی در شهر تهران / کمبود تجهیزات در مدارس استثنایی

مدیرآموزش و پرورش استثنایی شهرتهران ؛

وجود بیش از 50 مدرسه استثنایی در شهر تهران / کمبود تجهیزات در مدارس استثنایی

بیش از 57 مدرسه در شهر تهران وجود دارد که متاسفانه بخش اندکی از آنها هوشمند هستند.


  شهناز کریمی مدیر آموزش و ‍پرورش مدارس استثنایی شهرتهران درگفت و گو با خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت : درشهر تهران حدود 6 هزاردانش آموز در گروهای مختلف ناشنوایان،  نابینایان،  معلولین جسمی حرکتی اوتیسم و کم توان ذهنی تحصیل  می کنند.
وی با اشاره به اینکه 57 مدرسه استثنایی در شهر تهران وجود دارد که از این میان9 مدرسه نیازبه تعمیرات اساسی دارند افزود: در آموزش و برورش استثنایی شهر تهران 5 مدرسه نیازبه تخریب و بازسازی دارند.
کریمی به مشکلات مدارس استثنایی اشاره کرد و اظهار داشت : مدارس استثنایی برای بچه های جسمی و حرکتی و اوتیسم با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند و به شدت نیازمند مشارکت خیرین و سرمایه گذاری دارندچراکه در مناطق جنوبی و مرکزی شهر با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم .
مدیرآموزش و برورش مدارس استثنایی شهر تهران بیان کرد : تکنولوژی جدید و هوشمندی سازی اثر بسیار موثری در آموزش و برورش استثنایی دارد که متاسفانه نتوانستیم تمامی مدارس را هوشمند سازی نماییم .
وی خاطر نشان کرد: تجهیزات ویژه  برای مدارس شبانه روزی نابینایان مانند ماشین برکینز وکامپیوتر ویژه نابینایان تجهیزات کارگاه های هنرستان ها و وسایل ورزشی مخصوص دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی و حرکتی از جمله نیازهای آموزش و برورش استثنایی شهر تهران است.
نزاکت الهیاری