مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/10/18 20:42:35
کد خبر: 2113

در کرمان انجام شد؛

کلنگ ساخت اولین مجتمع آموزشی به نام «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» بر زمین زده شد

کلنگ ساخت اولین مجتمع آموزشی به نام «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» در کرمان بر زمین زده شد


پس از مراسم تدفین پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان استان، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان  کلنگ ساخت اولین مجتمع آموزشی از ۶۳ مجتمع آموزشی که در سراسر کشور نامگذاری خواهد شد، در کرمان به نام مبارک شهید والامقام « شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» به زمین خورد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه این مراسم ضمن پاسداشت مقام والای شهید سپهبد حاج قاسم مسلیمانی و همرزمانش گفت: وظیفه داریم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و امروز کلنگ‌ اولین مجتمع آموزشی به نام مبارک ایشان را در کرمان به زمین می زنیم تا راه مقاومت و راه شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه یابد.

دکتر رخشانی‌مهر گفت: این مجتمع‌ شامل دو ساختمان‌ آموزشی دارای حداقل ۳۶ کلاس درس با زیربنای ۶ هزار مترمربع و با یک سالن ورزشی به مساحت یک هزار مترمربع است که از دوره پیش دبستانی تا دوره دوم متوسطه را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: از 63 مجتمع آموزشی که قرار است در سطح کشور به نام  مبارک «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شود، 2 واحد در ناحیه یک و دو شهر کرمان و یک دبیرستان 12 کلاسه نیز در شهرستان رابر زادگاه این شهید بزرگوار ساخته خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: به پاس ادای دین به ساحت سردار شهید پورجعفری یک واحد آموزشی نیز در شهرستان گلباف زادگاه این شهید بزرگوار نیز ساخته می شود.

رخشانی مهر نیت و قصد از سفر به کرمان را شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: اگر تلاشی می کنیم و در حوزه ساخت و ساز مدارس و زیرساخت آموزشی را فراهم می آوریم، هر مدرسه ای که ساخته می شود و دانش آموزان در آن تحصیل می کنند به اسلام، به نظام و به خون پاک شهیدان و خون مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای دین کرده ایم.

 وی با اشاره به دستور وزیرآموزش و پرورش مبنی بر اضافه کردن رشادت‌ها، شجاعت‌ها، خاطرات و دلاورمردی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به کتب درسی، اظهار داشت: دانش آموزان با حماسه‌های حاج قاسم سلیمانی و اهداف بلندش سال‌های متمادی آشنا می شوند و در خاطر و گفتار دانش آموزان ما در هر کوی و برزن ماندگار خواهد بود و خاطره رشادت‌هایش سینه به سینه نقل شده و قرن ها در اذهان مردم به یادگار خواهد ماند و این‌کمترین کاری است که ما می توانیم در حوزه وظیفه ای و سازمانی خود انجام دهیم.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در آئین کلنگ زنی این مجتمع آموزشی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، زحمات و خدمات دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: از زمانی که ایشان به سازمان نوسازی مدارس آمدند، کارها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و امیدواری های زیادی در حوزه ساخت و ساز و توسعه فضاهای آموزشی اتفاق افتاده است و ما نیز در مجلس کمک و حمایت می کنیم تا اعتبارات بیشتری تخصیص یابد و حوزه مدرسه‌سازی در کشور رونق داشته باشد.

 


اشتراک گذاری