مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/10/13 09:41:10
کد خبر: 2108

نام گذاری مدرسه ای به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در رشت

عملیات ساخت یک مجتمع آموزشی در رشت با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به زمین زده شد و در پی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مقرر شد این مدرسه به نام این شهید نام گذاری شود.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛در جریان سفر دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان گیلان، با همراهی دکتر رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، عملیات احداث یک مجتمع آموزشی در بلوار شهید رجایی شهرستان رشت آغاز شد.

این پروژه آموزشی که با طراحی نوین و با رعایت شاخص‌های مدیریت سبز در فضاهای آموزشی در ۳ طبقه ساخته می‌شود، با زیربنای چهار هزار و ۹۰ مترمربع و دارای ۱۲ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه محله محور است و با مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در رشت احداث خواهد شد.

معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  با اشاره بر حمایت دولت از خیرین مدرسه‌ساز، گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جهت تکمیل پروژه‌های مشارکتی اختصاص یافت.

محمدباقر نوبخت با تاکید بر اهمیت پرورش نسلی متعهد و متدین گفت: اختصاص اعتبارات آموزشی کمترین اقدام سازمان برنامه و بودجه برای گزینش اولویت‌هاست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، آموزش و پرورش را اولویت اصلی جامعه دانست و گفت: باید فضاهای آموزشی مناسب برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان انقلاب احداث و تجهیز شود.

وی با اشاره به اقدامات خیرین در راستای تعلیم و تربیت جامعه گفت: نیکوکاران با استغنا روحی درصدد خدمت به نسلی متعهد و متخصص هستند که باید همه دستگاه‌های اجرایی در هموارسازی مسیر این پروژه‌ها اقدام کنند.

دکتر نوبخت از تلاش و پیگیری سازمان نوسازی مدارس کشور تقدیر نمود و اظهار داشت؛ سازمان نوسازی مدارس و بدنه مدیریتی و کارشناسی آن پیگر مسائل مربوط به ارتقای توسعه فضاهای آموزشی در ابعاد مختلف هستند و این جای تقدیر دارد.

وی خیرین را انسانهای ملکوتی دانست و اظهار داشت:خیرین همراه با دولت در توسعه زیرساخت‌های دانایی عاشقانه تلاش می‌کنند و از این بابت باید خدا را شاکر باشیم.

نوبخت همراهی خیرین را با نوسازی مدارس نعمتی بزرگ برشمرد که باید قدرش دانست افزود؛اقدامات ارزشمند نوسازی مدارس توانسته اعتماد خیرین را جلب کند و این جایی بسی تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیگیری همکاران سازمان نوسازی مدارس را در تامین اعتبارات لازم برای ساخت و تگمیل مدارس را قابل تحسین دانست و افزود؛ پیگیری این عزیزان موجب افزایش چشمگیر و بی‌سابقه اعتبارات در بخش‌های گوناگون به ویژه اعتبارات مربوط به تکمیل پروژه‌های مشارکتی شده است.

وی تصریح کرد: تیم نوسازی مدارس شبانه‌روز در سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیر افزایش اعتبارات و مطالبات مربوط به توسعه فضاهای آموزشی بودند و نتیجه این تلاش‌های خستگی‌ناپذیر را در افزایش اعتبارات بخش های مختلف شاهد بودیم.

نوبخت همراهی خیرین مدرسه‌ساز و نوسازی مدارس را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: قطعاً همکاران نوسازی مدارس کشور در توسعه و تعمیق این روابط موثرند و از نتیجه این روابط جامعه نیز بهره‌مند می‌شود.

وی قدرشناسی را به عنوان یک فرهنگ ارزشمند، قابل وصف دانست و افزود: نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز امروز در نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی در جامعه نشان دادن که پیش روی این امر با ارزش هستند.

گفتی است : این مدرسه خیر ساز دیروز 98/10/12  کلنگ زنی شده و در پی شهادت سردار سلیمانی مقرر شد این مدرسه به نام وی نامگذاری شود.

 
 

 


اشتراک گذاری