مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/10/09 19:49:01
کد خبر: 2104

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛

جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران برگزار شد

با حضور دکتر قفلی جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران به میزبانی حاج محمود تقی زاده (بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده ) صبح امروز 9 دی ماه سال 98 برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران صبح امروز باحضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، حسینی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور ، شاه حسینی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز ،مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز ، موجانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران ، پیروزان مدیر عامل مجمع، حجت الاسلام مهدوی پور نماینده ولی فقیه، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش و عضو مجمع خیرین مدرسه ساز،حاج اکبر ابراهیمی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز ،زهرا گیتی نژاد رئیس موسسه مهر گیتی و خیر مدرسه ساز ،علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس تهران و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران به میزبانی بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده برگزار شد.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز نیز در این مراسم اظهار داشت: اینکه در کار خیر پیشرو باشیم خیلی خوب است. زیرا باید درباره کار خیر صحبت کرد و آن را اشاعه داد تا دیگران برای انجام آن نیز تشویق شوند.

وی گفت: ۴۰ هزار مدرسه نیمه کاره در کشور وجود دارد و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دولت برای این موضوع کمک کرده که کافی نیست و لازم است خیرین نیز مانند همیشه وارد عمل شده و برای اتمام آنها فعالیت کنند.

وی افزود: در ۱۴ استان مدرسه اوتیسم نداریم و خانواده‌های آنها به داشتن این مدارس نیاز دارند و امیدوارم به سرعت برای آن اقدام شود.

سید جواد حسینی نماینده وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بهترین راه پیشرفت هر کشوری کمک به تعلیم و تربیت است و این آموزش است که می تواند افرادی مانند شما اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز تربیت کند و تحویل جامعه دهد.

وی گفت: هدف مدرسه، تربیت و انسان سازی است و چنین انجمن و تشکل‌هایی با تدارک و تجهیز مدارس به انسان سازی کمک می‌کنند.

رییس سازمان مدارس استثنایی کشور با ذکر مثالی از جامعه آمریکا افزود:‌ در مقاله‌ای که توسط یکی از اندیشمندان آمریکایی نوشته شده بود به احتمال سقوط علمی و دانش این کشور تاکید کرد. زیرا طبق این مقاله کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن، مالزی با سرمایه گذاری که برای آموزش و پرورش خود انجام دادند، در آینده روند رو به شد را خواهند دید و  از آمریکا پیشی می‌گیرند.

حسینی در خصوص شرایط دانش آموزان استثنایی کشور نیز گفت: بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز  استثنایی در کشور وجود دارد در حالی که جمعیت قابل پذیرش آموزش و پرورش در مدارس استثنایی حدود ۱۵۰ هزار نفر است. البته هر دانش آموز استثنایی را مدارس مربوطه قبول می‌کند ولی لازم است مرکز جامع آزمون‌ها در نظر گرفته شود تا دانش آموزی که به تعلیم و تربیت خاص نیاز دارد تحت پوشش قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی در کشور فعالیت می کنند افزود: ساخت  ۲۰۰ مدرسه برای کودکان استثنایی و ۴۰۰ مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم از نیازهای آموزش و پروش استثنایی است که مستلزم حمایت خیرین است.

ساخت مدرسه در هندوستان، کمک به مسلمانان دیگر کشورها است

حجت الاسلام مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان نیز در سخنانی اظهار داشت: یکی از خصوصیات ما ایرانی‌ها این است که هیچگاه شیعیان مهجور مانده دنیا را از یاد نبردیم. اینکه در هندوستان نیز بتوان برای شیعیان و مسلمان های آنها مدرسه ساخت ، کار نیکویی است.

وی گفت: یک مدرسه برای مسلمانان کشور هند در حال ساخت است و این امر اقتدار ایران که پشتیبان همه مظلومان است بیشتر به نمایش می‌گذارد.

نیاز به ساخت مدرسه در استان تهران زیاد است

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش و عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران تصریح کرد: افزایش خیرین سبب کم شدن گرفتاری‌ها و مشکلات مردم می‌شود و هر چقدر تعداد افراد خیر بیشتر شود، می‌توان به اصلاح امور کشور و روند رو به رشد آن امیدوار بود.

وی گفت: اینکه دانش آموز به گونه‌ای تربیت شود تا پس از رسیدن به دوران بزرگسالی، از مرز شخصی عبور کرده و  فقط به زندگی شخصی خود نپردازد، از آموزش و پرورش و نحوه تربیت او سرچمشه می‌گیرد.

عضو جامع خیرین مدرسه سازبا تاکید بر اینکه رفع دغدغه‌های مردم، سبب پیشرفت و ترقی کشور می‌شود، افزود: البته شاید خود مردم هم ندانند که چه فرد خیری سبب رونق زندگی آنها شده؛ ولی دعای آنها به خود فرد خیر باز خواهد گشت و هیچگاه کار او در درگاه خداوند فراموش نمی‌شود.

صیدلو با اشاره به اینکه وضعیت بعضی از مدارس استان تهران مساعد نیست، تصریح کرد:  جمعیت روز و شب تهران یکی نیست. زیرا در روز عده‌ای از شهر و روستاهای اطراف به تهران می‌آیند تا هزینه‌های جاری خود را تامین کنند. از طرفی  بیشتر مدارس تهران و شهرهای اطراف آن ۲ شیفت کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم وطن‌های کم برخوردار ما در چنین شرایطی به یاری شما خیرین دل خوشند و دست نیاز به سوی شما دراز کردند که من به پاسخ مثبت شما خیرین خیلی امیدوارم.

اکبر ابراهیمی نایب رییس هیات مدیره جامع خیرین مدرسه ساز نیز در سخنانی اظهار داشت: از  آنجا که بدهی من به خداوند زیاد است، تلاش می‌کنم هر گونه کاری از دستم بر می‌آید برای ساخت مدرسه و افراد کم برخوردار انجام دهم. ولی نیاز است همه ما در کنار هم امور و نقص‌هایی که برای ساخت مدارس وجود داردرا برطرف کنیم.

زهرا گیتی نژاد خیر مدرسه ساز و رئیس موسسه خیریه مهرگینی که تاکنون 200 مدرسه در کشور بنا نهاده است  اظهار داشت: ما مدرسه نمی سازیم بلکه انسان می سازیم. زیرا با عمل خیری  که انجام می‌دهیم به بچه‌های کم برخوردار،   زندگی هدیه می دهیم.

وی در این جلسه اعلام آمادگی کرد : موسسه خیریه مهر گیتی به دبیرستان های نیازمند شهرستان های استان تهران اینترنت پرسرعت ارایه می دهد.

در بیشتر کلاس‌های مدارس تهران، ۸ دانش آموز مازاد هستند

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس تهران نیز اظهار داشت: در شهر قدس که یکی از شهرستان های استان تهران است تراکم دانش آموزش به گونه ای است که به طور میانگین در هر کلاس ۸ نفر مازاد هستند.

وی افزود: استان تهران به عنوان پایتخت ایران باید جایگاه و وجعه لازم را در بین کشورهای جهان اسلام داشته باشد. و اگر  آموزش، و پرورش عملکرد مناسبی نداشته باشد، تاثیر آن در کشور به جا می‌ماند.

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز ادامه داد: اینکه مدرسه‌ای بسازیم تا دانش آموز علاقه‌ای به ترک آن نداشته و برای ورود به مدرسه نیز لحظه شماری کند، ارزشمند است. البته به رغم تبلیغات مسمومی که وجود دارد، مدارس خوب در کشور زیاد است و امیدواریم روز به روز بر تعداد آنها افزوده شود.

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامع خیرین مدرسه ساز نیز اظهار داشت: هدف گذاری خیرین مدرسه ساز، به اتمام رساندن  ۴۰ هزار مدرسه نیمه تمام در سطح کشور است. البته دولت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اتمام این پروژه های در نظر گرفته که نیازمند مشارکت خیرین است.

علی محمد ابویی دیگر عضو مجمع نیز بیان کرد: خیرین برای آموزش و پرورش کاری انجام نمی دهند بلکه رسالت خود را در خصوص  قرآن و خانواده های شهدا انجام می دهند.

سید هادی موجانی قمی دیگر عضو مجمع نیز در سخنانی گفت: ورود به کار خیر خصوصا مدرسه سازی لطف خداوند است که نصیب هرکسی نمی شود و این امر محقق نمی شود مگر روزی حلال .

هدایت نورانی پور نایب رییس مجمع خیرین مدرسه سازشهرستانهای استان تهران گفت:  مهمترین موضوع برای ساخت مدرسه،   داشتنزمین است که باید ابتدا این مشکل را بر طرف کرد. همچنین باید اولویت بندی کرد که چه مناطقی بیشتر کم برخوردار هستند تا به خیرین معرفی شوند.

جعفر شریعتی عضو دیگر جامع مدرسین نیز گفت:  مدرسه سازی عشق است همانطور که مرحوم حافظی عاشق این کار بود. البته باید بتوانیم به مدارسو دانشگاه های کم برخوردار  نیز خدمت  کنیم تا آنها نیز از خدمات ارزنده ای بهره مند شوند.

مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: ذات تربیت دشوار است و آسیب های اجتماعی نیز به گونه ای است که باید بیشتر در تربیت دانش آموزان همت کرد.

وی گفت: شفاف سازی و به روز شدن سایت جامع خیرین مدرسه ساز برای اینکه فرد خیر بتواند تمام  مراحل کار ساخت پروژه های مدرسه سازی را در سایت ببیند و پرداخت آنلاین داشته باشد  از دیگر برنامه‌های این معاونت است. 

محسن بهارلو دیگر عضو مجمع نیزخاطرنشان کرد: یکی از مشکلات استان تهران کمبود زمین برای ساخت مدرسه  است. بر همین اساس اینکه بتوان ملکی را در اختیار خیرین مدرسه ساز قرار  داد، باید در اولویت برنامه‌ها قراربگیرد.

گفتنی است :تقدیر از خیرین مدرسه ساز توسط بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده ،پخش کلیپی از خدمات ارزنده مرحوم حافظی و بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده اهم برنامه های این جلسه بود.

 



اشتراک گذاری