مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/10/08 08:55:35
کد خبر: 2101

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز و مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های سراسر کشور با بیان اهمیت مشارکت در تأمین فضاهای آموزشی گفت: امروز مشارکت در تامین فضاهای آموزشی، یک ضرورت است و خیرین باید همراهی خود را در این عرصه همچنان ادامه دهند و همراه نظام تعلیم و تربیت باشند.


، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز و مدیران کل نوسازی مدارس استان‌ها اظهار کرد: مساله بزرگ ما وجود ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام است که البته برای تحقق آن راه بسیار داریم و باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امسال دولت در لایحه بودجه ۹۹ اعتبارات خیرین را افزایش داده است و بر همین اساس ما هم به عنوان خیرین مدرسه‌ساز باید تعهدات خود را افزایش دهیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: امروز مشارکت در تامین فضاهای آموزشی کشور یک ضرورت است و باید همراهی خود را در این عرصه همچنان ادامه دهیم و همراه نظام تعلیم و تربیت باشیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: امروز دنیا بر پایه دو مولفه سرمایه اجتماعی و اقتدار رسانه می‌چرخد و باید  به این  موضوع توجه ویژه کنیم.

در ادامه این روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها به بیان دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سعید جلالی رئیس مجمع خیرین آذربایجان شرقی بیان کرد: این استان یکی از بزرگترین دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی را دارد و اولین کتابخانه عمومی و مدرسه را در کشور دارا بود.

وی ادامه داد: تنها استانی در ایران هستیم که دو زلزله میانه و سراب را به فاصله نسبتا کوتاهی از هم تجربه کردیم و در مجموع ۱۵۲ مدرسه آسیب دیده داشتیم که کاملا نیاز به بازسازی و تخریب دارد و پیش از این هم در ورزقان ۱۹۲ مدرسه نیازمند نوسازی داشتیم.

جلالی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اهمیت دارد، گفت: با توجه به شرایط بودجه انقباضی دولت نباید امیدی به دولت داشته باشیم و راه‌حلی برای تکمیل این پروژه‌ها مورد توجه قرار دهیم.

محمدرضا اسپرورین رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز بیان کرد: روسای مجامع بازوان بی‌جیره و مواجب در امر آموزش و پرورش هستند و به این کار خود باور دارند.

وی ادامه داد: هرچه ضریب مشارکت مردم بیشتر باشد نشان از اعتلای آن کشور است، یادمان نرود اگر کشورهای اسکاندیناوی شادترین مردم هستند، آنها دغدغه کمتری دارند، ضریب مشارکت آنها در آموزش و پرورش بالاست.

اسپرورین با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز حدود ۴۰ درصد از مدارس را ساختند، گفت: برای سال آینده تا سقف پنج هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی کردیم که ۴۰ هزار کلاس درس را تکمیل کنیم.

رأفتی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی با اشاره به تلاش برای افزایش ساخت هنرستان‌ها در کشور گفت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی احداث هنرستان‌ها اهمیت بسیاری دارد.

وی به اهمیت نگهداری و تجهیز مدارس هم اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های آموزشی با این محور برای مدیران آموزش و پرورش برگزار شود همچنین محتوای آموزشی با همین عنوان برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

زیبا صالح پور رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خوزستان یکی از وظایف مهم مجامع خیرین را جذب و حفظ آنها دانست و گفت: این مهم از طریق تکریم آنها محقق می‌شود البته با توجه به اینکه برگزاری جشنواره‌های مطلوب مستلزم هزینه است باید اعتبار آن طبق مصوبه مجلس از طریق مجرای درآمدی در نظر گرفته در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار داده شود اما علیرغم این این مصوبه روند اجرا و تعهد به آن محقق نشده است.


اشتراک گذاری