مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/10/05 15:41:21
کد خبر: 2095

وزیر آموزش و پرورش در تبریز:

نام گذاری روز میلاد امام حسن مجتبی (ع ) به نام روز ملی تکریم خیرین /خیرین حال جامعه را خوب می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران‌کل نوسازی مدارس استان‌ها و روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز حال جامعه را خوب می‌کنند، گفت: مدرسه کانون تحول است و پایدارترین توسعه از مدرسه آغاز می‌شود.


به گزارش روابط عمومی جامعه  خیرین مدرسه ساز کشورمحسن حاجی‌میرزایی در نشست با مدیران کل نوسازی مدارس استان‌های کشور و روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار‌ کرد: افتخار می‌کنم در جمعی هستم که برای کاستن از رنج مردمان و گسترش دانش و معرفت بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش می‌کنند.

وی از نام‌گذاری روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به نام خیرین مدرسه‌ساز در تقویم کشور خبر داد و گفت: امیدواریم این روز برای تکریم خیرین گرانقدر موثر واقع شود.

حاجی‌میرزایی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز و با اشاره به تلاش‌های جهادی و خستگی‌ناپذیر مرحوم حسین علیمرادی جوان خیر مدرسه‌ساز در منطقه دشتیاری، عنوان‌ کرد: این جوان الگوی مسئولیت‌پذیری و خدمت بود  که البته این ویژگی ثمره کار خیرین است، همان نهالی که روز به روز با شکوه‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه تحت تاثیر دشمنی‌ها روزهای سختی را می‌گذراند و این سختی‌ها انضباط ذهنی برخی را بر هم زده است، در این شرایط کسانی که دست در کار خیر دارند؛ حال جامعه را بهتر می‌کنند، خیرین با ورود به کارهای خیر و به ویژه "مدرسه‌سازی" که فراهم نمودن فضای آموزشی برای آینده‌سازان است، حال مردم و جامعه را بهتر می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه ما به روحیه‌ای همانند روحیه خیرین مدرسه‌ساز نیاز دارد،  تأکید‌ کرد: امروز که حال برخی تغییر کرده است، باز هم عطر حضور خیرین ما را یاد آنهایی انداخت که بذل جان کردند تا دیگران آسوده زندگی و کسب و کارشان جریان پیدا کند.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: هیچ رسانه‌ای در کشور نداریم  که به پای مدرسه برسد، مدرسه گسترده‌ترین رسانه است و چتر آن در همه جا گسترده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مدرسه روح انسان‌ها جان می‌گیرد و وجود آنها اعتلا می‌یابد. خیرین این رسانه را می سازند و در برابر همگان قرار می دهند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه مدرسه به تمام حواس ما امتداد می‌بخشد، گفت: مدرسه، چشم‌ها و گوش‌های ما را امتداد می‌بخشد،  زمان  و مکان را در می نوردد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: توسعه پایدار اتفاق نمی‌افتد جز اینکه از توجه به مدرسه آغاز شود، پایدارترین تحول در مدرسه شکل می گیرد و هیچ مکانی چنین جایگاهی را ندارد. مدرسه کانون تحول است.

وی گفت: اگر می خواهیم وضعیت آینده کشور را بدانیم  چگونه خواهد بود، باید وضعیت فعلی مدارس را مشاهده کنیم، هویت و شخصیت آینده‌سازان در مدرسه شکل می‌گیرد و در مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دوره شکل‌گیری شخصیت، یعنی در دوران مدرسه باید  وارد عمل شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تجهیز مدارس وظیفه مسئولان سازمان نوسازی مدارس است،  همچنان که به ساخت مدرسه فکر می کنند باید به تجهیز آن هم توجه ویژه داشته باشند.

 
 

اشتراک گذاری