مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/09/26 21:10:07
کد خبر: 2089

با حضور ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام شد

نشست صمیمی خیرین مدرسه ساز با معاونین سازمان امور مالیاتی کشور

نشست صمیمی خیرین مدرسه ساز کشور با معاونین سازمان امور مالیاتی کشور و ریاست شورای عالی مالیاتی کشورعصر امروز۹۸/۸/۲۶ با حضور ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نشست صمیمی خیرین مدرسه ساز کشور با معاونین سازمان امور مالیاتی کشور عصر امروزسه شنبه۹۸/۸/۲۶ با حضور ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور معاونین سازمان امور مالیاتی و جمعی از خیرین انجام شد.

دکتر قفلی رپیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در آغاز این نشست صمیمی اظهار داشت : جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از سال ۷۷ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و امروز بیش از ۴۵۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار کلاس درس  نیمه تمام در سطح کشور وجود داردادامه داد: باید تلاش کنیم موانعی همچون امور مالیاتی را از سر راه خیرین برداریم .

وی ادامه داد: عدم وجود مدرسه در ۲۰۰ نقطه سیستان و بلوچستان و کمبود ۲۰۰ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی تنها بخشی از کمبود فضاهای آموزشی کشور است که با حمایت از خیرین در تلاشیم این مشکلات را برطرف سازیم .

دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این جلسه تاکید کرد: خیرین بازوی بی جیره و مواجب آموزش و پرورش هستند که بیشترین هزینه را در امر مدرسه سازی در سطح کشور انجام داده اند که اختصاص بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری تنها بخشی از اعتبارات خیرین مدرسه ساز است.

وی اظهار داشت : خیرین با سعه صدر و وقف مال خود در امور مدرسه سازی مشارکت می کنند که این امر نیاز به تکریم دارد و برطرف کردن مشکلات مالیاتی مدارس خیر ساز می تواند روند کار را تسهیل بخشد.

سیرجانی ریس مجمع خیرین مدرسه ساز  استان سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست گفت: خوشبختانه در سال جاری ۸۵ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده که این امر شایسته تقدیر است .

وی ادامه داد: ۴۵۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در سطح کشور فعالیت می کنند که عموما اغلب آنها اطلاعات کافی از قوانین امور مالیاتی ندارند که این امر مستلزم برنامه ریزی منسجم و آموزش است .

قلم چی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: تسهیل گری در امور مالیاتی می تواند ضمن ایجاد وحدت رویه مشوق خیرین در امر مدرسه سازی باشد.

رکوعی معاون پشتیبانی مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: سرانه فضای آموزشی در قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز ۱/۵ متر مربع بود که امروز این رقم به ۵/۲ رسیده که تااستاندار کشوری ۳ متر فاصله دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت در دو سال گذشته رقم قابل توجهی بودجه را برای برطرف کردن مشکلات فضاهای آموزشی اختصاص داده و با توجه به شرایط اقتصادی نمی توان بیش از این توقع داشت .

رکوعی گفت: بالغ بر ۹۰ درصد خیرین توقعی برای بخشش مالیاتی ندارند  اما دغدغه ی برخی از این عزیزان ایجاد شرایطی برای مشوق های مالیاتی است .

دکتر مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی کشور نیز در ادامه ضمن تکریم از مقام شامخ خیرین گفت: کار نیک و پسندیده مدرسه سازی در شرایطی که تحریمها وجود دارد و نیاز به امر مدرسه سازی است باید مورد حمایت قرار گیرد که این امر مستلزم روانسازی و تسهیل اموری همچون مالیات است.

در این نشست هریک از حاضرین اهمیت توجه خیرین و تسهیل ماده ۱۷۲ و ۱۳۹ در مورد مجامع خیرین را مطرح و از مسولین سازمان امور مالیاتی خواستند نام جامعه خیرین و مجامع را در آیین نامه اجرایی  ماده ۱۷۲ قرار داده و برای روانسازی فعالیتها ی خیرین و تشویق آنها به امر مدرسه سازی بستر مناسب را فراهم سازند.

در پایان این جلسه معاونی سازمان امور مالیاتی نقطه نظرات و پیشنهادات خودرا دراین خصوص ارایه و قول مساعد جهت برطرف کردن موانع مالیاتی در چهار چوب قانون دادند .

نزاکت اللهیاری

 


اشتراک گذاری