مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/08/28 21:10:37
کد خبر: 2054

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز؛

مشارکت بانوان خیر در کاهش کودکان بازمانده از تحصیل اثرگذار است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ٣٨ درصد دختران از دسترسی به آموزش ابتدایی محروم بوده اند که در حال حاضر این میزان به کمتر از ۴ درصد رسیده است.


معصومه ابتکار در سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: مدرسه سازان، آینده سازان ایران هستند که با اختیار و آگاهی این راه را انتخاب کرده اند و با فداکاری مالی و جانی خود برای دانش آموزان و پیشبرد علم و دانش در میهن عزیزمان تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه منفعت عمل صالح در ابتدا برای جان و روح خود انسان است و بعد ازآن برای کشور است، گفت: از وزیر آموزش و پرورش که به نقش زنان به عنوان خیرین مدرسه ساز توجه کرده اند، قدردانی می کنم چراکه مهم است نقش زنان را به عنوان محوریت و جاذبه معنوی خانواده و جامعه بدانیم و تلاش کنیم این نقش در جامعه رو به افزایش باشد .
ابتکار با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش وپرورش و آموزش عالی تحولات زیادی داشته ایم، گفت: در حال حاضر شرایط خوبی در بین کشورهای منطقه و جهان داریم که البته برای پیشرفت آن باید تلاش کنیم .
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ٣٨ درصد دختران از دسترسی به آموزش ابتدایی محروم بوده اند که در حال حاضر این میزان به کمتر از ۴ درصد رسیده ست اما در بین کودکان بازمانده از تحصیل جمعیت دختران سه تا چهار برابر پسران است البته وزارت آموزش وپرورش و وزارت کار در این مسیر گام های مؤثری برداشته اند .
وی بابیان اینکه در موضوع هایی مانند کودکان بازمانده از تحصیل نقش بانوان خیر بسیار مهم خواهد بود، گفت: با حضور این عزیزان می توانیم عدالت آموزشی و دسترسی برابر در نظام آموزشی برای دختران و پسران داشته باشیم .


اشتراک گذاری