مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/08/19 20:31:28
کد خبر: 2044

باحضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشورانجام شد؛

افتتاح مجتمع استثنایی کریم اهل بیت امام حسن (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)

مجتمع استثنایی کریم اهل بیت امام حسن (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور مقام عالی وزارت، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و جمعی از خیرین مدرسه ساز کشور افتتاح گردید.


 به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ مراسم افتتاح آموزشگاه کریم اهل بیت امام حسن (ع) دانش آموزان پسر با نیازهای ویژه و آموزشگاه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) دانش آموزان دختر با نیاز های ویژه در قالب یک مجتمع آموزشی در روز یکشنبه ۱۹/۸/۹۸ با حضور مقام عالی وزارت، ریاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، رییس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و همچنین رییس و چند نفر از اعضا جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و انجمن خیرین حامیان دانش آموزان استثنایی در شهرستان رودهن برگزار گردید.

در این مراسم پس از خیر مقدم مسولان شهرستان و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران،  آقای دکترحسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مجتمع آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام مبارک ماه ربیع الاول از تمامی خیرینی که در ساخت مجتمع آموزشی نقش داشته اند تشکر و از حمایت و حضور دکترقفلی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز تقدیر نموده و ابراز امیدواری نمودند ساخت و تجهیز مدارسی این چنین که دارای فضای مناسب از نظر تعداد کلاس، دارا بودن سالن چند منظوره، و به ویژه سالن آب درمانی به مساحت ۱۷۰ متر مربع است در دستور کار خیرین محترم قرار داشته باشد .

ایشان در ادامه سخنان خود به جمله ای از حضرت امام (ره) اشاره نمودند و بیان داشتند، امام (ره) می فرمایند: کمک به دانش آموزان آن هم دانش آموزان با نیازهای ویژه وکار برای آنها به مثابه کار برای شهید است. و رهبر معظم انقلاب نیز در جمله ای دیگر می فرمایند: کار برای شهدا کمتر از شهادت نیست. شهید در نگاه قرآن زنده است و این زنده بودن به معنای آن است که دارای راه و مسلک است و مسلک و راه شهیدان در این دنیا برای انسان ها حیات بخش است. وظیفه نظام تعلیم و تربیت آن است که مسلک و راه و شور حسینی را زنده نگه دارد و نگذارد راه و مسلک شهیدان در این دنیا دچار مردگی شود و باید آن را زنده نگه داشت .

همچنین ایشان در ادامه به حدیثی از رسول مکرم اسلام اشاره داشتند که حضرتش می فرمایند :

بالاتر از هر خوبی، خوبی وجود دارد ، مگر مجاهدت در راه خدا  و بالاتر از این خوبی یعنی مجاهدت در راه خدا کاری پیدا نمی کنید و کار برای دانش آموزان نیز از همین جنس کارهاست. وظیفه ما اینست که برای دانش آموزان، معلم خوب، کتاب خوب و فضا و تجهیزات مناسب در سطح استاندارد تهیه نماییم.

دکتر حسینی در ادامه سخنان خود افزودند: ۳۰% فضای آموزشی در کشور توسط خیرین ساخته شده است. درحال حاضر ۱۰۵ مدرسه درسطح کشور در حال ساخت داریم که ۴۴ باب از این مدارس توسط خیرین در اولویت ساخت وتکمیل قرار دارند. با این وجود ما در حوزه آموزش و پرورش با نیازهای ویژه نیازمند ساخت ۲۰۰ مدرسه دیگر هستیم، علاوه بر آن که ۱۴ استان کشور نیز فاقد مرکز اتیسم می باشند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشتند: خیرین تحقق بخش رمز« یا علی مدد» هستند، این رمز به معنای مغز ورزی که همان اندیشه برای مدرسه سازی و دل ورزی که همان انگیزه برای مدرسه سازی و دست ورزی به معنای همان اراده آهنین است. در حقیقت خیرین مثلث اندیشه، انگیزه و عمل برای حرکت های بزرگ هستند تا نهضت بزرگ مدرسه سازی در کشور تحقق یابد.

لازم به ذکر است مجتمع آموزشی کریم اهل بیت امام حسن (ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) که توسط خیرین تکمیل و در این روز افتتاح گردید از سال ۸۶ عملیات احداث آن آغاز و تا سال ۸۹ ادامه داشته است که مابقی۶۰% آن از سال ۱۳۹۷ ظرف مدت یک سال توسط خیرین نیک اندیش به اتمام رسیده است.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع با زیر بنای ۳۵۲۵ مترمربع دارای ۳۳ کلاس، ۹ اتاق اداری ، ۳۴۰ متر نمازخانه و سالن چند منظوره و ۱۷۰ مترمربع  سالن آب درمانی می باشد.

 


اشتراک گذاری