مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
چاپ
کد خبر: ۲۰۴

مدرسه8کلاسه خیرساز زبیده آرهاشم در منطقه 3 تهران افتتاح شد

مدرسه8کلاسه خیرساز زبیده آرهاشم در منطقه 3 تهران افتتاح شد

دبیرستان پسرانه خیرساز زبیده آرهاشم صبح امروز با حضور محمدرضا آرهاشم (خیّر مدرسه)، نجفی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، پری سیماسادات ماجدی مدیر آموزش وپرورش منطقه 3 و جمعی از اعضای هیات مدیره مجمع تهران و سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز افتتاح شد .


در ابتدای این  مراسم پری سیماسادات ماجدی  ضمن قدردانی از محمدرضا آرهاشم و اداره کل نوسازی مدارس برای ساخت مدرسه اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره های تكریم خیرین تجلیل از خیرین و ترویج فرهنگ كار خیر و نیك است ،كه خوشبختانه در منطقه سه این جشنواره ها با اقبال دانش آموزان و اولیا و همچنین همكاران همراه بوده است.
 
ماجدی گفت: در كنار اولویت ها و برنامه آموزشی و پرورشی منطقه تلاش شده تا به نوسازی،بازسازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی نیز توجه شود.قریب به سی درصد از مدارس دولتی منطقه سه نیازبه بازسازی دارند كه این مهم  حضور خیرین نیك اندیش را در منطقه می طلبد.
 
سپس مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به فعالیت ارزشمند آقای آرهاشم و احساس مسئولیت مجمع خیرین در داخل و خارج کشور، تاکیدکرد:كار خیر مدرسه ساز بسیار ارزشمند و تحسین برانگیزاست. بارها در قرآن ، آموزه های دینی و اساسی ترین شعار اسلام – اذان- به كار خیر اشاره شده است.كار خیر یعنی ماندگاری و وصل شدن به ابدیت است.مهم نیست از نظر مالی چه مقدار مشاركت در امر نیك داریم مهم مشاركت و حضور در امور خیر است.
 
نجفی در ادامه با اشاره به آماری از مدارسی كه نیازبه بازسازی و نوسازی دارند گفت: در سطح شهر تهران با كمبود فضاهای آموزشی روبه رو هستیم كه در سال های آینده با توجه به تراكم دانش آموزی بیشتر هم خواهدشد.
 
مشاورمدیركل افزود: مدارس فضای تعلیم وتربیت است و دانش آموزان در آن اجتماعی تربیت می شوند و باید با مهارت های زندگی آشنا شوند تا در آینده سرنوشتی درخشان برای كشور رقم زنند.ما باید مدرسه سازی را به مدرسه یاری تبدیل نماییم و نگذاریم ارتباط خیرین با مدارس قطع شود.
 
محمدرضا آرهاشم خیر این مدرسه، در سخنرانی خود با اشاره به انگیزه و هدفش از ساخت مدارس به بیان خاطراتی از دوران زندگی اش در خرمشهر پرداخت و از اینكه توانسته است در ساخت چهار مدرسه برای تعلیم وتربیت دانش آموزان مشاركت نماید ابراز خرسندی نمود. . 
 
برنامه با تقدیرو تجلیل از دبیران مدرسه ودانش آموزان وهمچنین بازدید خیرمدرسه ساز و دیگر مسئولان از کلاس ها پایان یافت .
 
گفتنی است  این مدرسه دارای 8 کلاس، همراه با آزمایشگاه و سایت کامپیوتری است که با مشارکت خیر مدرسه ساز محمدرضا آرهاشم و اعتبارات دولتی تکمیل شده است .