مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/08/11 08:30:55
کد خبر: 2032

آزاده وثوقی خیر مدرسه ساز؛

کمک به تحصیل فرزندان عزیز میهنم به من آرامش معنوی میدهد

«چندی قبل همسرم جان خود را از دست داد. این موضوع مرا ازلحاظ روحی و روانی بسیار آشفته کرده بود و خواستم با یک کارخیرخواهانه در این دنیای ناپایدار نام او را ماندگار نمایم. اولین فکری که در این زمینه به فکرم خطورکرد ساخت یک مدرسه برای دانش آموزان هموطنم در منطقه‎ای که کودکان بیشتر به فضای آموزشی نیازدارند، بود.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ آزاده وثوقی در شهر گرگان به دنیا آمده. در رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی شریف لیسانس گرفته و برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شده و در دانشگاه کورنل آمریکا موفق به اخذ دکتری تخصصی مهندسی برق شده است ایشان دانشیار گروه مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر دانشگاه فلوریدای مرکزی است. همسر خانم دکتر وثوقی آبان ماه 1393 به رحمت خدا رفته است. 

به یاد همسرم
بعد از فوت همسرم چند ماهی در حال خودم نبودم. هر دوی ما استاد دانشگاه بودیم و رشته مهندسی برق و رسته مخابرات را درس می‌دادیم. سیدعلیرضا علاقه زیادی به کارش و دانشجوها داشت و بیشتر وقت‌ها کمک‌شان می‌کرد. با اشتیاق و انرژی زیادی درس می‌داد و در آن 9 سال تدریس در کنار هم، هیچ کمبودی حس نمی‌کردم. بعد از تنها شدنم به فکرم رسید کاری برای علیرضا بکنم. در این باره با چند تا از دوستانم مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که مدرسه‌ای به نام ایشان بسازم. در مورد مکان ایده‌ای نداشتم و پدرم پیشنهاد داد بیاییم اردبیل. چون پدرم ترک هستند و اهل این منطقه. حس خوشایند و جالبی دارم از این کارم. خیلی خوشحال و ذوق‌زده‌ام. 
 

سخنی از خیر مدرسه ساز:
«چندی قبل همسرم جان خود را از دست دادکه این موضوع مرا ازلحاظ روحی و روانی بسیار آشفته کرده بود و خواستم با یک کارخیرخواهانه در این دنیای ناپایدار نام او را ماندگار نمایم. اولین فکری که در این زمینه به فکرم خطورکرد ساخت یک مدرسه برای دانش آموزان هموطنم در منطقه‎ای که کودکان بیشتر به فضای آموزشی نیازدارند، بود. از زمانیکه تصمیم به ساخت این مدرسه گرفته‎ام به طرز شگفتی آرامش معنوی وجودم را فراگرفته است و احساس میکنم که با این کارم روح آن مرحوم را که فردی نخبه، مومن، دانشمند، سخاوتمند و معلمی مهربان بود شادمان کرده ام. کمک به تحصیل فرزندان عزیز میهنم به واسطه تامین فضا و امکانات آموزشی برای من آرامش معنوی میدهد.»

اقدامات خیر(عام المنفعه)انجام گرفته:

  • احداث یک باب مدرسه 3 کلاسه در استان اردبیل به نام همسرشان، زنده یاد سید علیرضا سیدی
  • احداث یک باب مدرسه 6 کلاسه در استان گلستان

اشتراک گذاری