مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/08/11 08:02:06
کد خبر: 2028

مدرسه خیر‌ساز «زارع» در کاشان افتاح شد

فرماندار کاشان گفت: کاشان شهر خیرین است و با وجود اینکه وظیفه اصلی دولت ایجاد تدابیری برای تحصیل و آموزش است ولی در کاشان 77 درصد فضای آموزشی توسط خیرین شهر فراهم‌ شده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،  علی‌اکبر مرتضایی در آیین افتتاح مدرسه خیرساز «حاج احمد زارع» اظهار داشت: کاشان شهر خیرین است و با وجود اینکه وظیفه اصلی دولت ایجاد تدابیری برای تحصیل و آموزش است ولی در کاشان 77 درصد فضای آموزشی توسط خیرین شهر فراهم‌شده است.

فرماندار ویژه کاشان افزود: ما موظفیم شادی فرزندان این سرزمین را فراهم کنیم تا در کنار آموزش به پرورش نیز برسند که خوشبختانه مردم فهیم این منطقه در کنار دولت برای رسیدن به اهداف عالیه آموزشی تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

وی افزود: تلاش کردیم تا با برگزاری جلسات شورای آموزش‌وپرورش مشکلات بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ شود و به‌زودی در رفع کمبود فضای آموزشی شاهد خبرهای خوشی خواهیم بود.

کمبود معلم مهم‌ترین دغدغه آموزش‌وپرورش

حسین مقنی نیز در این آیین اظهار داشت: در این شهرستان مردمان با فرهنگ و خیر به کمک آموزش آمده و با ساخت فضاهای آموزشی بار سنگینی را از دوش ما برداشتند.

رییس اداره آموزش‌وپرورش کاشان گفت:کاشان با 63 هزار دانش‌آموز، 3 هزار و 400 معلم شاغل و بیش از سه هزار بازنشسته توانسته فعالیت چشمگیری در عرصه آموزش ارائه کند و 62  درصد قبولی دانش آموزان در دانشگاه، 24 رتبه زیر 100، 150 رتبه زیر 1000 ازجمله افتخارات این اداره محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه 26 درصد شاغلین 10 سال، 11 درصد بین 10 الی 15 سال و 24 درصد 25 تا 30 سال سابقه خدمتی دارند، افزود: 34 درصد نیروهای آموزش‌وپرورش کاشان در سال‌های آینده بازنشسته می‌شوند؛اما با درخواست ما از 300 نیروی بازنشسته 150 نیرو از بازنشستگی انصراف دادند.

مقنی افزود:  مدرسه خیرساز «حاج احمد زارع» مدرسه‌ای در مقطع دبیرستان دوره اول است که 12 کلاس و 370 دانش‌آموز و مساحتی بالغ‌بر 2 هزار مترمربع دارد و با اعتبار60 میلیارد ریال با امکاناتی چون یونیت دندانپزشکی، سالن اجتماعات، بخش اداری و غیره ساخته‌شده است و در سال تحصیلی 98 در اختیار آموزش‌وپرورش کاشان قرار گرفت.

آیین افتتاح مدرسه خیر سازحاج احمد زارع با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان، استاندار اصفهان و دیگر مسؤولین برگزار شد.

منبع: فارس

منتشر کننده : نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری