مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/30 09:35:14
کد خبر: 2014

نیره سینایی خیر مدرسه ساز؛

آرامش دانش آموزان من را هم به آرامش میرساند

او می گوید: مدرسه سازی، فراهم سازی جایی امن برای بچه هاست تا بتوانند با آسایش خاطر درس بخوانند و معلم و فضای مناسب داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، نیره سینایی، دارای دکترای آموزش ابتدایی از دانشگاه ایندیانای آمریکا، سالها مشغول تدریس در مدرسه و دانشگاه بوده است. او که ساکن تهران است در استان همدان مدرسه ساخته و اهمیت به آموزش در همه ابعادش، از تعلیم و تربیت تا مدرسه سازی را اولویت کارهای خیر میداند. با او گفت وگویی انجام شده که در پی می آید.

مدرسه سازی، فراهم سازی جایی امن برای بچه هاست تا بتوانند با آسایش خاطر درس بخوانند و معلم و فضای مناسب داشته باشند. در واقع یکی از مهمترین نیازهای مملکت ما مدرسه سازی است، چون فضای آموزشی در کشور ما خیلی کم است. از اینکه در راه مدرسه سازی قدم گذاشتم حس بسیار خوبی دارم. سالها در کار آموزش بوده ام و رشته تحصیلی ام هم کار با کودکان بوده است. از این رو ضرورت داشتن مدرسه و جای مناسب برای درس خواندن را کاملاً احساس می کنم. به ویژه آنکه اولویت مدرسه سازی در مملکت ما شدیدا احساس می شود، چرا که فضای آموزشی کم است و بسیاری از مدارس هم نیاز مبرم به بازسازی دارند.

ثمره ی مدرسه سازی در زندگی شخصی ام احساس آرامش خاطرم است. چون وقتی حتی 10 دانش آموز در یک فضای مناسب درس بخوانند و معلم داشته باشند، از آرامش آنها، من هم به آرامش می رسم. معتقدم هر ایرانی در هر طبقه اجتماعی می تواند گامی ولو کوچک در راه مدرسه سازی بردارد. اگر همه، هدفشان آموزش و خدمت به بچه ها باشند و این نیاز را به ویژه افرادی که توانایی مالی بیشتری دارند، جزء ضرورت ها بدانند، یقینا کشور ما از حیث فضای آموزشی غنی خواهد شد.

فعالیت در عرصه آموزش، در همه ابعادش پسندیده است؛ از درس و تعلیم و تربیت گرفته تا مدرسه سازی و ... در واقع آموزش میتواند هم در سطح بچه ها و هم در سطح خانواده ها باشد. آرزو دارم همه بچه های مملکتم، در هر جایی که زندگی میکنند از فضای آموزشی مناسب بهره مند باشند.


اشتراک گذاری