مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/21 07:49:42
کد خبر: 1994

با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام شد؛

افتتاح متمرکز 31 پروژه آموزشی در لرستان

۳۱ پروژه آموزشی و تربیتی با ۱۲۲ کلاس درس با حضور دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ، دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و دیگر مسئولان استانی در شهرهای سیل زده لرستان افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ۳۱  پروژه آموزشی و تربیتی با ۱۲۲ کلاس درس با حضور دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، خادمی استاندار و، رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان ، حیدری مدیر کل نوسازی مدارس استان و دیگر مسئولان استانی در شهرهای سیل زده لرستان افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم  گفت: خیران طی ۲ دهه اخیر ۱۱۳ هزار کلاس درس در نقاط مختلف کشور احداث کردهاند.

محسن حاجی میرزایی در آیین بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه پلدختر با گرامیداشت یاد مرحوم حافظی(رئیس جامعه خیران مدرسه ساز) و سایر خیران مدرسه ساز فقید ایران  گفت : این افراد برای ساخت و تجهیز مدارس، متعهد بوده اند و ما نیز باید این روند را ادامه دهیم.

وی با اشاره به جذب  آموزشیاران تصریح کرد:‌ استخدام  و تبدیل وضعیت نیروهای آموزش و پرورش از دغدغه های من است که نامه های بسیاری در این راستا به 

وزارتخانه ارسال شده و بنابراین برای حل یا کاهش مشکلات این قشر تمام توان خود را بکارخواهم گرفت.

وی ادامه داد: اینکه همه نگران آینده خود باشند مطلوب ما نیست پس باید تلاش کنیم مشکلات همکاران به کمترین حد ممکن برسد.

وزیرآموزش و پرورش رتبه بندی فرهنگیان را جز مسئولیت های مهم این وزارتخانه دانست و گفت: در این راستا امسال بودجه ای در نظر گرفته شده و آیین نامه آن در دولت مطرح است که در صورت حصول نتیجه، در نیمه دوم امسال اعمال خواهد شد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: امروز جشن همدلی، تعاون، همکاری و مسئولیت پذیری اجتماعی برای حل مشکل فضاهای سیل زدگان برگزار شده که حرکت خوبی در راستای پیشرفت کشور است.

وی همچنین با اشاره به کمک اقشار مختلف ایران به مردم سیلزده لرستان گفت: سیل همدلی ها بزرگتر از سیل ویرانگر بود.

رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه تا پایان سال پرونده بازسازی مدارس منطقه سیل‌زده لرستان بسته می‌شود، گفت: تا پایان آبان‌ماه نیز سری دوم مدارس احداثی تحویل می‌شود.

مهرالله رخشانی مهر  در حاشیه این افتتاح  با اشاره به اینکه از زمان سیل در سه استان گلستان ، لرستان و خوزستان، سازمان نوسازی مدارس یک برنامه بلند مدت و یک برنامه کوتاه مدت تدوین کرد، اظهار داشت: در کوتاه مدت و برای مهرماه باید هرچه سریع تر مدارس تعمیری را سریع تر آماده می کردیم تا به چرخه آموزش برگردند، این اتفاق رقم خورد و امروز در لرستان همه مدارس نیازمند تعمیرات، تعمیر و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شده اند.

در مدت زمان دوماه یک مدرسه با پیشرفت ۳۰ درصدی در پلدختر تکمیل شد  که کار بزرگی بود

وی با بیان اینکه مدارسی هم در نقاط خاصی قرار داشتند و   نیازمند تعمیرات اساسی و بازسازی بودند اظهار داشت ؛ تعمیرات این مدارس انجام شد و امروز یک مدرسه ۱۲ کلاسه در پلدختر و یک مدرسه ۶ کلاسه در معمولان تحویل شد که با توجه به پیشرفت ۳۰ درصدی و وضعیت خاص منطقه از حیث گرمای طاقت فرسا ، کمبود مصالح ساختمانی و دستگاه های مورد نیاز و ...  تکمیل شد که از لحاظ زمان ساخت ، کیفیت مطلوب  پروژه ، کار بزرگی بود.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن تشکر از همه خیرین مدرسه ساز افزود: ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه پلدختر و ۶ کلاسه معمولان را امروز مدیون مشارکت دکتر قلم چی مدیر موسسه علمی و آموزشی قلم چی و دکتر عباسی آرند مدیر عامل شرکت ایرانسل هستیم 

وی در ادامه گفت ؛ خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه تعهد کردند ۲۱۰ میلیارد را برای تکمیل پروژه های مناطق سیل زده اختصاص دهند که خوشبختانه این اتفاق خوب رقم خورد و امروز ۱۲۲ کلاس درس با حمایت خیرین تحویل آموزش و پرورش لرستان می شود.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه در عین حال که در مناطق سیل زده بحران را پشت سر گذاشته ایم اما به معنی این نیست که نیازمند کار بیشتر نیستیم، گفت: محرومیت هایی از گذشته به جا مانده و مدارسی هم باید جدید جایگزین شوند تا روستاهای جابه جا شده فضای آموزشی داشته باشند.

از پایان آبان ماه امسال سری دوم مدارس احداثی تحویل می شود

وی با بیان اینکه برای این مناطق و روستاها نیز پروژه هایی تعریف شده که با پیشرفت های متفاوت از ۱۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرایی شدن هستند، تصریح کرد: در طی یک دوره مشخص این مدارس تحویل می شود و از پایان آبان ماه امسال سری دوم مدارس ما تحویل می شود و تا پایان سال پرونده مدارس منطقه سیل زده لرستان بسته می شود.

 


اشتراک گذاری