مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/21 07:20:35
کد خبر: 1993

منوچهر معارف خیر مدرسه ساز ؛

برای آرامش و آسایش فرزندان این مرز و بوم از هیچ کوششی فروگذاری نخواهم کرد

به راستی کار خیر و نیک انجام دادند، لطف حق می خواهد و عزم شخصی، اراده فرد هست که در پرتو توفیق الهی باعث خرسندی و رضایت مندی مردم می شود و سبب رفاه و آسایش انسان ها را رقم می زند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، به راستی کار خیر و نیک انجام دادند، لطف حق می خواهد و عزم شخصی، اراده فرد هست که در پرتو توفیق الهی باعث خرسندی و رضایت مندی مردم می شود و سبب رفاه و آسایش انسان ها را رقم می زند.

در این بین خیر مردم دار و فرهنگ دوست و نیک اندیش، زنده یاد حاج منوچهر معارف چون نگینی در عرصه کار خیر می درخشد و از پرتو افشانی خوبی ها و نیکی ها وصف ناپذیری که انجام داده در جنت نعیم (رضوان الهی) در جوار نعمت حق روزی می خورد، آفرین بر انسانهای شایسته و ارزشمندی که با مسوولیت پذیری در دیار فانی، جاودانگی خود را در دیار باقی تضمین می کنند.

حاج منوچهر معارف در اوایل شهریور سال 1317 در شیراز به دنیا آمد و علیرغم مشکلات موجود در جامعه اقتصادی آن روز، در عرصه کسب و کار موفق بود و در شغل لاستیک فروشی و خدمات مربوط به آن تلاش می کرد و کسب درآمد و روزی داشتند.

حدود 40 ساله بودند که انقلاب اسلامی در ایران رخ داد و پس از آن جنگ تحمیلی علیه مردم ایران که هموطنان مناطق مرزی به فارس از دست دشمن پناه آوردند که مرحوم معارف با ساخت خوابگاه خاص مهاجرین جنگی اولین قدم مهم را در زمینه کار نیک برداشتند و پس از آن نیز در تأمین سیستم لجستیکی برخی از خودروهای سنگین حاضر در جنگ پشتیبانی نیروهای مسلح در مقابل دشمنان انقلاب بود.

مرحوم معارف در ساخت خوابگاه ویژه دانشجویی نظام آموزشی عالی را و مشارکت فعال در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و همینطور احداث مرکز فرهنگی و قرآنی خاص زندانیان گام های موثر و پرثمری برای جامعه برداشت که اکنون پس از سالها همچنان از فواید آن مرکز مردم اعم از عزیزان دانشجو و زندانیان ندامتگاه ها بهره می برند و زمینه ساز خیر و نیکی برای آن مرد بزرگ هستند.

پس از دوران جنگ مرحوم معارف از اوایل دهه هفتاد در تهران ساکن شدند، نمایندگی لاستیک هانکوک را در ایران برعهده گرفتند با رونق اقتصادی و خیر برکتی که در کار حاصل شد، تصمیم به انجام کار خیر در عرصه فرهنگی و آموزشی گرفتند و از اوایل سال هشتاد با احداث یک باب آموزشگاه در جنوب شیراز پای در این وادی آکنده از علم و دانش گذاشتند و سال بعد نیز مدرسه را در مرکز شهر کلنگ زنی کردند و با چشیدن  لذت مدرسه سازی (که خودش می گفت : چه لذتی از این گواراتر که بر سر خوان گسترده ی الهی، نعمتی را که در اختیار اینجانب قرار داده است در مسیر مدرسه سازی قرار دهم و زمینه ی تحصیل آینده سازان ایران اسلامی را فراهم سازم. قطعا خداوند بنده را دوست داشته که این مسیر را برایم هموار نموده تا به عنوان قطره ای از این دریای بیکران در حد استطاعت خود خدمتی به همنوعان خود ارایه دهم) عاشق ساخت و ساز مدرسه می شود تا جایی که کار ساخت مدرسه بصورت یک عادت در آمد به گونه ای که با افتتاح یک باب فضای آموزشی کلنگ ساخت یک باب مدرسه دیگر را آغاز می کرد به طوری که طی 14 سال 7 باب مدرسه به بهره برداری رساند که بیش از هفت هزار دانش آموز در آن مشغول آموزش علم و دانش هستند.

در خصوص چالش ها و مشکلات مدرسه سازی مرحوم حاج منوچهر معارف دیدگاه خاصی داشت و معتقد بود:
«بنده تاکنون شش مدرسه فاخر در سطح نواحی چهارگانه ی شیراز ساخته و تحویل داده ام و به تازگی کلنگ هفتمین آموزشگاه 24 کلاسه را نیز در حوزه ی آموزش وپرورش ناحیه ی یک شیراز به زمین زده ام که انشاء الله قرار است با تمام امکانات مجهز آموزشی، کمک آموزشی و فرهنگی به آموزش و پرورش تحویل داده شود. لذا اگر خداوند توفیق عنایت فرماید تا زمانی که زنده هستم برای آرامش و آسایش فرزندان این مرز و بوم از هیچ کوششی فروگذاری نخواهم کرد و در راه ارتقای سطح علم و دانش گام برمی دارم که این مهم، از طریق مدرسه سازی محقق خواهد شد و انشاء اله همراه با پسرم در انجام این امر مصمم خواهیم بود و از آنجا که  نیت ما خیر است و هدفمان کمک به همنوعان عزیز است پس خداوند خود گره گشایی خواهد نمود و ما دلواپس مشکلات احتمالی نیستیم .»
 
زنده، جاوید و مانا باد آنان که در راه اعتلای فرهنگ، آموزش، دانش اندوزی، علم آموزی، مهرورزی و محبت نوازی به دیگران، سر از پا نمی شناسند.


اشتراک گذاری


1 نظر
سرباز وطن
2022-10-09 14:19:04

عالی بود ممنون ❤️❤️❤️