مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/21 06:58:32
کد خبر: 1990

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرزخبرداد:

سهم ۲۲ درصدی بانوان البرزی در مدرسه‌سازی

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ درصد از مجموع خیرین استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: گرچه تعداد بانوان خیر مدرسه‌ساز البرزی به نسبت مردان کمتر است، اما ویژگی زنان در این است که می‌توانند خیران آینده را بسازند


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محمدرضا اسپرورین، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ، اظهار کرد: در زمینه کمک‌های خیرین در بخش مدرسه‌سازی، استان البرز طی سه سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست در کشور شد که این امر نشان‌دهنده رشد ذهنی و فکری یک جامعه است.

وی، البرز را مهاجرپذیرترین استان کشور دانست و افزود: در حال حاضر میزان سرانه آموزشی استان البرز جزو پایین‌ترین سرانه‌های کشور است اما با وجود خیرین بی‌نظیر در این استان، ۸۵ درصد مدارسی که از سال ۹۱ احداث شده‌اند توسط خیرین ساخته شده و این نشان‌دهنده بالندگی و ضریب رشدیافتگی این مردم است.

اسپرورین مطرح کرد: پیشرفتگی کشورها بر اساس ضرایب پیشرفتگی آن ها در بخش‌های مختلف مطرح وعلاوه بر رشد اقتصادی، رشد فرهنگی و میزان مشارکت مردم نیز در نظر گرفته می‌شود به عنوان مثال در اسکاندیناوی که شادترین کشور جهان است مشارکت مردم ۹۱ درصد است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز با اشاره به برهه‌هایی که تاکنون کشور پشت سر گذاشته است، بیان کرد: پیش از انقلاب مشارکت مردم در بخش مدرسه‌سازی ۱۲ درصد بود در حالی که از ابتدای انقلاب تاکنون این رقم به ۳۸ درصد افزایش یافته است.

اسپرورین با بیان اینکه فعالیت مجمع خیرین استان البرز تنها به سخت‌افزار ختم نمی‌شود، اظهار کرد: خیرین در تمامی مدارس خیرساز عضو انجمن اولیا و مربیان آن مدرسه نیز هستند زیرا به دلیل هزینه‌هایی که متقبل شده‌اند نسبت به امور دلسوزتر هستند.

این مسئول بیان کرد: همچنین حضور خیرین در میان اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس موجب کمک به فضاهای آموزشی و رشد مورد نیاز در آن‌ها می‌شود بدین معنا که در صورتی که دانش‌آموزان و کادر آموزشی دچار مشکل شوند حضور خیرین در آن مکان از خروج مشکل به بیرون از مدرسه جلوگیری می‌کند و در محل رفع می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ درصد از مجموع خیرین استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: گرچه تعداد بانوان خیر مدرسه‌ساز البرزی به نسبت مردان کمتر است اما ویژگی زنان در این است که می‌توانند خیران آینده را بسازند.


اشتراک گذاری