مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/13 08:55:18
کد خبر: 1987

جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز با وزیر آموزش و پرورش

جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز با وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با حضور اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در محل سازمان آموزش و پرورش برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با وزیر آموزش و پرورش  صبح امروز باحضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  اعضای هیات مدیره ، خیرین مدرسه ساز کشور در محل سازمان آموزش و پرورش کشور برگزار شد.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند خیرین بیان کرد: در خصوص شان و جایگاه خیرین نمی تواند سخنی به زبان آورد چراکه آنها در عمل اثبات شده اند .

وی ادامه داد: خداوند افرادی را که با اموالشان مجاهدت می کنند را هم ردیف کسانی قرارداده که با جان خود مجاهدت می کنند و خیرین مدرسه ساز نعمتهایی از جانب خدا هستند که در مقابل آنها هم باید شکر گفت و روزی هم بایدپاسخگو باشیم .

وی با اشاره به اینکه ساخت 113 هزار کلاس  درس در سطح کشور کاری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است تصریح کرد:باید بستری را فراهم سازیم تا مشکلات خیرین مرتفع شود و آنان در امور مدارسی که خود ساخته اند دخالت نمایند.

همچنین در ادامه محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، تصریح کرد: برگزاری چنین نشستی نشان از اهمیت بخشی وزیر آموزش‌وپرورش به موضوع مدرسه‌سازی و حضور خیرین دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: با از دست دادن دکتر حافظی خلأ بزرگی در جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایجاد شد و تصمیم گرفته شد انتخابات هیئت‌مدیره زودتر انجام بگیرد.

جعفری خاطرنشان کرد: در هیئت‌مدیره علاوه بر٣٢نفر نماینده از مجامع استان‌ها، ۶نفر خیر ملی و نمایندگانی از آموزش‌وپرورش داریم.

وی تصریح کرد: تغییر نام و کاربری برخی از مدارس خیرساز که در چند منطقه صورت گرفته است باعث ناراحتی خیرین شده است که درخواست پیگیری آن را داریم.

مدیرعامل جامعه خیرین ضمن قدردانی از تخصیص اعتبار برای پروژه‌های خیری، اظهارکرد: ۴٠٠مجمع خیرین در شهرستان‌ها داریم که امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت آموزش‌وپرورش در راستای مدرسه‌سازی بیشتر، آن‌ها را گسترش بدهیم.

در ادامه این جلسه جمال زاده نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن گرامیداشت نام و یاد مرحوم حافظی رئیس اسبق جامعه خیرین مدرسه ساز اظهار داشت : خیرین مدرسه ساز انسانهای وارسته، مخلص و ایثارگری هستند  که برگزیدگان خداوند بوده و با خود نور امید ، نشاط و آبادانی را به ارمغان می آورند.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بابیان اینکه٢٠٠نقطه استان سیستان و بلوچستان نیاز به مدرسه‌سازی دارد، گفت: در تفاهمی که بین وزارت آموزش‌وپرورش، استانداری و خیرین مدرسه‌سازمنعقدشده است، امیدواریم این مشکل برطرف خواهد شود.

وی تأکید کرد: درخواست داریم در تمامی استان‌ها این نقاط شناسایی شود تا در اسرع وقت برای رفع مشکلات مدرسه‌سازی و کمبود فضای آموزشی اقدام کنیم چراکه هیئت‌مدیره‌ای قوی داریم که برای حل مشکلات می‌تواند بسیار کمک کنند.

واعظ مهدوی از  گروه خیریه هاسب در ادامه این جلسه گفت : یکی از مهمترین محورهای توسعه هر کشور تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است که خوشبختانه ،خیرین مدرسه ساز در این خصوص گام های ارزشمندی برداشته اند.

وی با اشاره به مشکلات مناطق محروم خصوصا سیستان و بلوچستان اظهار داشت : 200 روستای استان سیستان و بلوچستان فاقد مدرسه هستند که در این خصوص خیرین مدرسه ساز متعهد شدند نیازهای آموزشی این مناطق را مرتفع سازند.

دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  وریئس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در ادامه این جلسه اظهار داشت : بانگاهی اجمالی به کشور های توسعه یافته در خواهیم یافت که 91 درصد آموزش و پرورش توسط مردم اداره می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید میزان مشارکت مردمی افزایش چشمگیری داشته که این امر موچب بالندگی و نشاط در جامعه خواهد شد.

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: باید تدبیری اندیشه شود تا خیرین  در انجمن اولیا و مربیان  مدارس خود فعالیت مستمر داشته باشند .

خانم سعیدی تهرانی مقدم یکی از خیرین شاخص در حوزه بانوان خیرین مدرسه ساز کشور گفت: جذب خیرین زمانی محقق می شود که دولت به تعهدات خود در این حوزه عمل کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سیستم آموزش و پرورش ما طوری عمل کرده که دانش آموزان بدون مهارت خاص و بی هنر  به جامعه تحویل داده  می شوند که این امر موجب آزرده خاطری خیرین می شود. 

میردامادیان عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ضمن تقدیر از سازمان نوسازی مدراس  کشور تصریح کرد: دغدغه های خیرین مدرسه ساز با عملکرد به جای سازمان نوسازی بسیار کمرنگ شده و ما در کشور شاهد ایثار و فداکاری زنان و مردانی هستیم که با بذل مال خود قدم های ارزشمندی در امر تعلیم  و تربیت برداشته اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راههای تحقق عدالت آموزشی خیرین مدرسه ساز و بخشی از تکنولوژی آموزشی بحث فضاهای آموزشی است تصریح کرد: خیرین در برابر اجتماع احساس مسولیت کرده و زمینه استعداد سازی دانش آموزان را فراهم می کنند.

میردامادیان با تاکید بر اینکه تجهیز و ساخت هنرستان ها  می تواند در جهت مهارت پروری دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد گفت: ثبت نام دانش آموزان خیرین ، حفظ و نگهداری از مدارس خیر ساز ، تجهیز و ساخت هنرستان ها و تغییر نام کاربری مدارس خیر ساز تنها بخشی از دغدغه های خیرین مدرسه ساز بوده که مستلزم حمایت آموزش و پرورش است .

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان امسال جشن 100 سالگی خود را با همایش تقدیر از فرهنگیان خیر برگزار خواهد کرد که حضور ارزشمند وزیر آموزش و پرورش مایه دلگرمی خیرین خواهد بود.

مهندس قلم چی عضو هیات مدیره چامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز ضمن گرامیداشت نام ویاد مرحوم حافظی گفت: یکی از ویژگی های مرحوم حافظی ایجاد تعامل بین بخش دولتی و خیرین مدرسه ساز بود که خوشبختانه امروز رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز نیز همین نگاه را دارند و بدون همکاری  و تعامل با هم ، نمی توانیم به اهداف خود نزدیک شویم .

وی ادامه داد: طبق شاخص های سازمان ملل ، کشور ما یکی از ممتازترین در خصوص آموزش است به طوریکه تنها 3 درصد دانش آموزان ما ترک تحصیل می کنند که این رقم در کشوری همچون ترکیه به 10 درصد می رسد.

خدیجه نیزاری مسول ستاد  بانوان خیرین مدرسه ساز در ادامه این جلسه گفت: شورای بانوان خیرین مدرسه ساز کشور از سال 78 شکل گرفته و امروز 5 هزار بانو خیر مدرسه ساز در سطح کشور دارد .

وی با تاکید بر اینکه همایش بانوان خیرین مدرسه ساز در آبان ماه برگزار می شود اظهار داشت : می بایست از پتانسیل بانوان در جهت ترویج فرهنگ مدرسه سازی استفاده بهینه شود.

در پایان این جلسه اعضای هیات مدیره و خیرین انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص امور خیرین و مشارکت هرچه بیشتر در امر مدرسه سازی به وزیر آموزش و پرورش ارائه دادند.


اشتراک گذاری