مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/13 03:20:58
کد خبر: 1985

ساخت بیش از ۷۰ درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طی چند سال اخیر، بیش از ۷۰ درصد فضاهای آموزشی استان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛«زهرا پورملایی»گفت: فضاهای آموزشی در استان با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خیرین نقش بسزایی در مدرسه سازی دارند، ادامه داد: آموزش و پرورش همه ساله با اجرای طرح شناسایی و جذب كودكان لازم التعلیم بازمانده و تارك تحصیل كه با همكاری مدیران، معتمدان محلی و شوراهای اسلامی انجام می شود سعی در جذب تمام كودكان داشته تا شرایط ادامه تحصیل را برای آنان فراهم كند.

پورملایی جلب مشاركت و رشد پنج برابری خیران مدرسه ساز بومی و افزایش بیش از هزار و 800 واحد آموزشی بیش از نرم كشوری در چهار سال اخیر، توسعه كمی و كیفی دوره پیش دبستانی به ویژه در مناطق دوزبانه و روستایی و عشایری و اجرای هر مدرسه ابتدایی یك كلاس ضمیمه پیش دبستانی در روستا و حاشیه شهرها در بخش دولتی را از دیگر اقدامات در راستای انسداد مبادی بیسوادی در سیستان و بلوچستان عنوان كرد.

منبع: شبستان

منتشرکننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری