مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/07 12:12:23
کد خبر: 1981

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام شد

بهره برداری از ۷۲ مدرسه استان کرمانشاه

آیین افتتاح ۷۲ مدرسه زلزله زده استان کرمانشاه، شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز، جمعی از خیرین، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان در مدرسه برکت شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، آیین افتتاح ۷۲ مدرسه زلزله زده استان کرمانشاه، شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش،  رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،  دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جمعی از خیرین، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان در مدرسه برکت شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد.

در ادامه این مراسم،  مهراله رخشانی‌مهر ضمن گرامی داشت ایام دفاع مقدس اظهار کرد: مفتخریم که در آغازین روزهای بهار تعلیم و تربیت قدردان مهر خیرین مدرسه‌ساز و صبوری و نجابت دلهای بزرگ فرزندان کوچک و دانش آموزان عزیز و عظمت اندیشه‌های والای مدیران و تصمیم‌گیران سیاسی باشیم.

وی با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه در آبان ماه سال 96 گفت: بعد از این حادثه که تکان‌های زمین، قلب کرمانشاه را شکست، مردم با پیام فردای روشن به میدان آمدند و امروز همان فردای روشنی است که در خزان پاییز محقق شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، خیرین مدرسه‌ساز را معماران فرهنگی جامعه دانست و گفت: بر اساس گزارش پژوهشگاه بین الملی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، در زمین لرزه مهیب کرمانشاه،  اقداماتی در راستای آگاهی و آمادگی مردم پس از وقوع زلزله‌های قبلی به خصوص زلزله منجیل و بم در برخی حوزه‌ها به ویژه اصلاح رفتار و آموزش دانش آموزان صورت گرفته بود، اثربخشی خوبی داشته و از جمله دلایل کاهش تلفات عنوان شده است.

رخشانی‌مهر افزود: این مهم نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در کنار توجه به ایمن‌سازی مدارس در بعد تربیت، اصلاح و آموزش رفتار در هنگام وقوع بحران هم تلاش‌های ارزشمندی داشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه 78 مدرسه و 415 کلاس با زیر بنایی بالغ بر 42 هزار مترمربع در زلزله کرمانشاه آسیب دیدند، گفت: علیرغم میل و اراده دشمنان قسم خورده که رنج مردم در بلایای طبیعی چون زلزله را هم فرصتی برای عقده‌گشایی و افکندن بذر نفاق می‌دانستند، این اندیشه در ذهن و ضمیر خیرین مدرسه ساز و همکاران در سازمان نوسازی مدارس نقش بسته بود که کرمانشاه  هم مانند رودبار و منجیل و بم تنها نیست.

وی تصریح کرد: با مدد تعهد اعتبار 120 میلیارد تومانی توسط خیرین نیک اندیش، عملیات ساخت 190 پروژه با زیر بنای بیش از 71 هزار مترمربع شروع شد و از مهر ماه سال 97  تا مهر 98  از تعداد 190 مدرسه که عملیات اجرایی آنان شروع شده 145 مدرسه با 623 کلاس درس با زیربنای بیش از 63 هزار  متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

رخشانی‌مهر تاکید کرد: همه ما باید به این یقین و باور برسیم که ﭘﺪﯾﺪه‌ﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎنند زﻟﺰﻟﻪ ﻓﻘﻂ زاﺋﯿﺪه ﻣﺸﯿﺖ اﻟﻬﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ، اﺷﺘﺒﺎﻫﺎت اﻧﺴﺎن، ﻋﺪم دوراﻧﺪﯾﺸﯽ، عدم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻋﻠﻤﯽ و عدم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺳﺒﺐ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﺤﺮان‌ﻫﺎیی ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ زﻣﺎن و ﻣﮑﺎن وﻗﻮع آنها دﺷﻮار اﺳﺖ.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: باید یقین بدانیم که در کنار مدرسه‌سازی، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰی و آﻣﺎدﮔﯽ ﻗﺒﻞ از ﻓﺎﺟﻌﻪ یک ضرورت است و ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻻزم را اﯾﺠﺎد کند آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺖ؛ ضرورت دارد ﮐﻪ آﺳﯿﺐ‌ﭘﺬﯾﺮﺗﺮﯾﻦ ﻗﺸﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﮐﻮدﮐﺎن و داﻧﺶ‌آﻣﻮزان ﻣﺪارس هستند،  آموزش دهیم و به حق آنان برای داشتن مدارسی ایمن احترام بگذاریم.

وی در پایان از همراهی و حمایت وزرای پیشین آقایان بطحایی، حسینی و وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی و خیرین نیک‌اندیش حقیقی و حقوقی در روند ساخت و ساز تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم،مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : تعداد ۷۳ مدرسه مهرماه سال گذشته افتتاح شد و امروز نیز ۷۲ مدرسه دیگر با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود.

او گفت : از ۷۸ مدرسه تخریبی در زلزله، ۲۵ مدرسه مربوط به مناطق شهری و ۵۳ مدرسه مربوط به مناطق روستایی بودند که کار ساخت تمام مدارس روستایی به پایان رسیده است.

نظری افزود: این مدارس با صرف ۸۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان تجهیز و نوسازی مدارس، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است.

 مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه خاطر نشان کرد:  ۷۲ مدرسه‌ای که امروز افتتاح می‌شوند، ۳۸۱کلاس درس دارند.

 


اشتراک گذاری