مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/07 11:22:23
کد خبر: 1979

بهره برداری از دبیرستان ویژه اتباع خارجی در حاشیه شهر مشهد

دبیرستان ۱۲ کلاسه امام حسین (ع) ویژه اتباع خارجی در حاشیه شهر مشهدبه بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، این دبیرستان با حضور مسئول  کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد ،خدادادی معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت  و مهندس ابوالقاسم بابایی معاونت اجرایی ونظارت اداره کل نوسازی مدارس ،رئیس و مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان ،معاونین اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از مردم و نمایندگان سازمان بین المللی ریلیف اینتر نشنال  به بهره برداری رسید .
محمد رضا خدادادی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی مدارس استان در این مراسم با اشاره به اقدامات خیرین و مردم در مدرسه سازی گفت : در شش ماهه اول سال از مجمع 730 میلیارد ریال  تفاهم نامه منعقد شده حدود 73 در صد سهم خیرین بوده که این نشان از مشارکت خوب خیرین گرانقدر در کار خیر مدرسه سازی دارد وی افزود : این پروژه با مشارکت شرکت ریلیف اینتر نشنال با زیربنای 1400 متر مربع در زمین اهدایی خانواده مرحوم خیابانی به متراژ 1800 متر مربع احداث شده که مجموعاً 32 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده که 16 میلیارد ریال توسط شرکت  یاد شده و 16 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان تأمین و پرداخت شده است .
شادکام معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت : 44 درصد از فضاهای آموزشی استان خراسان رضوی خیر ساز است که این مقدار در کشور 30درصد می باشد. در مجموع سه میلیون دانش آموز در سطح کشور در مدارس خیر ساز تحصیل می کنند .
وی افزود : 60هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در استان تحصیل می کنند که نیاز به حداقل 200 مدرسه 10 کلاسه برای ساماندهی آنها می باشد .
شادکام یادآور شد علی رغم همه تنگناها ، دانش آموزان اتباع خارجی پذیرش و در مدارس ثبت نام شده اند .
گفتنی است ناحیه 5 مشهد که در حاشیه شهر مقدس مشهد واقع شده تعداد 13000 دانش آموز اتباع خارجی در آن تحصیل می کنند .


اشتراک گذاری