مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/07 09:16:09
کد خبر: 1976

محمدتقی نمک فروش خیر مدرسه ساز ؛

خداوند مدرسه سازان را درمانده نمی گذارد

دکتر محمدتقی نمکفروش، نیکوکار مسجد و مدرسه ساز اهل انزلی است. او 15 سال پیش، از آمریکا به ایران آمد و از 20 سال پیش مدرسه سازی را شروع کرد و تاکنون 17 مدرسه در 8 استان کشور ساخته است. گزیده ای از گفتگو با او در ادامه می آید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر محمدتقی نمکفروش، نیکوکار مسجد و مدرسه ساز اهل انزلی است. او 15 سال پیش، از آمریکا به ایران آمد و از 20 سال پیش مدرسه سازی را شروع کرد و تاکنون 17 مدرسه در 8 استان کشور ساخته است. گزیده ای از گفتگو با او در ادامه می آید.

سال ها در آمریکا شرکتی تبلیغاتی داشتم. حدود 15 سال پیش به ایران آمدم و چند سالی هم مشغول تدریس بودم. این روزها هم خدا را شکر در کار ساخت وساز مدرسه و مسجدم.

انگیزه ام از مدرسه سازی شکر و اظهار علاقه و عشق به خدا، نه زبانی، که به کردار و عمل بوده است. معتقدم بهترین ثروت و میراث برای خانواده ام و بچه ها مدرسه سازی است. خداوند سبحان هرگز فرزندان و نسلم را که برای بچه های این آب و خاک مدرسه می سازم درمانده نخواهد گذاشت. وقتی هم سرم را زمین گذاشتم به تفضل الهی امیدوارم. مدرسه سازی یعنی کمک به ارکان و هستی کشور. فرزندان ما آبروی ما و آینده و سرمایه این کشورند. چقدر خوب است که آنها را حمایت کنیم. این در حالی است که متأسفانه در کشور هنوز مدارسی داریم که احتیاج به بازسازی و نوسازی دارند. همچنین از آنجا که مدرسه مکان خیلی خوبی است و خانه دوم فرزندانم است، باید جایی باشد که آینده در آن ساخته شود.

چهارفرزند دارم؛ سه پسر و یک دختر. از زمانی که آخرین فرزندم مریم به دنیا آمد تاکنون 17 مدرسه دخترانه ساخته ام. احساسم این است که دانش آموزان این مدارس مثل دختران خودم هستند. دوست دارم آنها افکار بلندی داشته باشند. واقعیت این است که نسبت به آینده دختران این مملکت خیلی حساسم و به مدیران مدرسه سفارش می کنم که مواظب احساسات آنان باشند. ممکن است مشکلاتی در خانه داشته باشند؛ اینجا خانه دیگری برای آنهاست و باید سعی شود در این محیط، کمبودهای خانه را فراموش کنند.

آنچه در دست ماست از ثروت و مال دنیا، همه اش امانت است و معلوم نیست به چه کسی می رسد. عمر و ثروت را فرصتی می دانم که باید از آن برای متعالی شدن استفاده کرد. چقدر خوب است این ثروت را به زیبایی به خداوند متعال برگرداند. مسلماً خدا جایگزین خواهد کرد؛ هم در این دنیا و هم در آن دنیا، یعنی نیکوکاری، خیر دنیوی و عقبایی دارد. متأسفانه بعضی ها مشکل از مالشان می گذرند. در صورتی که این مال امانت است نزد ما. چقدر خوب است که با دست های خودمان کارهای خوب انجام دهیم، چون هم برای خودمان و هم فرزندان مان مفید است.

اکنون 3 پروژه در دست اجرا دارم؛ یکی ساخت مسجد حضرت خدیجه در کپورچال بندرانزلی. همچنین مسجدی به نام امیرالمؤمنین(ع) در تالش و مدرسه ای هم به نام حضرت سکینه در کوهدشت لرستان. تاکنون 17 مدرسه در 8 استان کشور ساخته ام و همه به نام اهل بیت(ع) مزین شده اند. هیچ کدام به نام من نیستند. نام نمک فروش از بین می رود، ولی نام اهل بیت(ع) در دل ها و سرزبان هاست.


اشتراک گذاری


2 نظر
نگاره
2021-12-30 11:42:15

با سلام خدمت شما بزرگوار


نبی الله محتشمی
2022-01-09 20:54:12

سلام عرض میکنم خدمت شما بزرگوار که عاشقانه برای حفظ آبروی مردم ایران زمین قدم بر می‌دارید و به فرزندان این مملکت همانند بچه‌ها و اولاد خودت نظاره گر هستی امیدوارم که یزدان پاک به شما در آخرت اجر اخروی و در این دنیا سرافرازی عطا فرماید