مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/07 09:11:41
کد خبر: 1974

زندگینامه خیرین مدرسه ساز

مدرسه سازی یعنی داشتن عمر دوباره

او میگوید روزی که مادر فقیدشان نخستین مدرسه را افتتاح کردند میگفتند خدا عمر دوباره به ایشان داده است. گزیده ای از گفت وگو با او در ادامه آمده است.


سهام فرهادی اهل تهران است. او پس از اینکه پدر و مادر فقیدش 3 مدرسه در شهرهای مختلف ایران ساختند، راه ارجمند آنان را ادامه داد و 3 مدرسه دیگر هم در مناطق مختلف تهران ساخت.

او میگوید روزی که مادر فقیدشان نخستین مدرسه را افتتاح کردند میگفتند خدا عمر دوباره به ایشان داده است. گزیده ای از گفت وگو با او در ادامه آمده است.

برای ارتقای سطح علمی کشورمان به مدرسه سازی روی آوردم. حقیقت این است که آینده از آن دانش آموزان است و آنها هستند که آینده کشورمان را می سازند. خانواده ام 6 مدرسه ساخته اند. 3مدرسه توسط پدر و مادرم در آذربایجان، کردستان و تهران ساخته شد و بعد از آنها به وصیت ایشان مدارس بعدی را ساختم که هر 3 در استان تهران هستند. دلیلش هم آن بود که استان تهران بیش از استان های دیگر به مدرسه احتیاج دارد.

نخستین مدرسه ای که در استان تهران ساختیم در امامزاده داود بود. مادرم شب قبل از افتتاح مدرسه از شوق خوابش نبرد. لذت میبرد و میگفت خدا عمر دوباره به من داده است. همه دانش آموزان آنجا را بچه های خودش می دانست. از اینکه بچه ها در مدرسه سرود میخوانند لذت میبرد. همیشه میگفت تعدادی از بچه هایم امسال فارغ التحصیل شدند. الان هم که من بعد از پدر و مادرم در این عرصه هستم، همان شور و شوق را دارم.

مادرم برای درس و تحصیل اهمیت زیادی قائل بودند. در حوزه بهداشت و درمان هم خیلی فعالیت داشتند ولی یکی از عواملی که انگیزه او را برای مدرسه سازی بیشتر کرد، برگزاری همایش ها بود. وقتی به همایش های خیران می رفت و می دید مردم مدرسه ساخته اند، لذت می برد. به همین سبب شروع به مدرسه سازی کرد. این را هم خوب به یاد دارم که مادرم قبل از فوتشان گفتند خیلی آرام و سبکبال و راحت هستند. این روزها که مادرم در کنارم نیست، احساس میکنم تا وقتی مدارسی که ساخته ایم سرِپا هستند، مادرم هم هست. برای همین در مدرسه احساس راحتی میکنم. حس میکنم به وظیفه خودم به خوبی عمل کرده ام.

امانتداری خیلی سخت و به انجام رساندن یک کار خوب مسئولیت سنگینی است. میدانم که پدر و مادرم هم از این کار شاد هستند. خیلی از افراد متمول اند اما پولشان جای مناسبی خرج نمیشود. به نظرم خیران واقعا برگزیده شده اند. خدا تمام کسانی راکه در کار مدرسه سازی و بیمارستان سازی هستند، پذیرفته و به آنها نظر دارد. مدرسه سازی واقعا برکت دارد. شاید شروع یک پروژه سخت باشد، ولی خدا برکت می دهد و کار راحت پیش می رود. انجام همه کارهای عام المنفعه مثل بیمارستان سازی یا مدرسه سازی لازم است.

خیلی ها میگویند ساخت کامل یک مدرسه به هزینه زیاد نیاز دارد. به نظرم همه می توانند با هر مبلغی در نوسازی مدارس سهیم باشند. آدم می تواند وسایل سرمایش و گرمایش مدرسه را تأمین کند یا سرویس بهداشتی درست کند. همچنین میتوان هر چیزی را که مدرسه نیاز دارد و خراب شده مرمت کرد. این را همیشه به همه گفته ام که لازم نیست سرمایه هنگفتی داشته باشیم. در خصوص بیمارستان هم همین طور است؛ می شود یک بخش را تجهیز کرد. آرزو دارم روزی برسد که در تمام مناطق بیست گانه تهران مدرسه ای به نام والدینم ساخته شود. تا امروز در 4 منطقه تهران مدرسه ساخته ایم و امیدوارم خدا کمکم کند تا این راه را ادامه بدهم.


اشتراک گذاری