مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/07/07 08:30:01
کد خبر: 1967

وزیر آموزش‌وپرورش:

خیرین مدرسه ساز مهم ترین شریک آموزش و پرورش هستند

وزیر آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح مدرسه خیر ساز در بخش ازگله از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: مدرسه کانون اصلی یادگیری است و باید مناسب‌ترین امکان را برای یادگیری فراهم کند تا دانش‌آموزان وقتی به مدرسه می‌آیند اشتیاق داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محسن حاجی‌میرزایی در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه، مدرسه زنده یاد حاج جواد معظمی در بخش ازگله از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را افتتاح و در جمع  دانش‌آموزان مدرسه حضور یافت و درباره وضع آموزشی آن‌ها با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد.

وی در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم گفت: مدرسه کانون اصلی یادگیری است و باید مناسب‌ترین امکان را برای یادگیری فراهم کند تا دانش‌آموزان وقتی به مدرسه می‌آیند اشتیاق داشته باشند و معلم و مدیر خود را خوب ببینند و فضای مدرسه را فضایی مناسب بدانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین عزیز که در کار احداث مدرسه به یاری آموزش و پرورش آمده‌اند سنگ‌ تمام گذاشته‌اند، گفت: خیرین، مدارسی با استانداردهای بسیار بالا می‌سازند و مدارسی که امروز در ثلاث باباجانی افتتاح شد مدارسی هستند که شاید نمونه آن‌ها در تهران هم پیدا نشود.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این است که سرانه فضای آموزشی افزایش داده شود، تا سال گذشته 11 استان ما زیر متوسط کشوری بودند و تلاش ما این است تا آن‌ها را به متوسط کشوری برسانیم و طبیعی است وقتی این استان‌ها به متوسط برسند،  برسند بیشتر هم ارتقا پیدا خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال گذشته استان کردستان از این فهرست خارج شد و به متوسط کشوری رسید،اظهار کرد: در کرمانشاه‌ با تلاش خیران مدرسه‌ساز  فضاهای خوبی در استان ساخته شده است و70 سانتی‌متر به سرانه فضای آموزشی افزوده شده است و در حال حاضر سرانه فضای آموزشی استان  7.2 متر مربع است که سرانه خوبی است .

حاجی میرزایی خیران مدرسه‌ساز را مهم‌ترین شریک آموزش و پرورش دانست  و گفت: خدا را شاکر هستیم که چنین انسان‌هایی برای آموزش کودکان این سرزمین همت می‌کنند و سرمایه‌ خود را هزینه می‌کنند. اعتقاد دارم که غیر از سرمایه و تجهیزاتی که آن‌ها هزینه می‌کنند، حس مسئولیت‌پذیری که نسبت به دیگران دارند و آن همراهی و همدلی با مردم در شریک شدن در غم‌ و کاستی‌های آن‌ها، چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

منبع: برنا نیوز

منتشر کننده : نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری