مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/06/10 08:33:57
کد خبر: 1947

کمک ۹۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین به مدارس سیلزده لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:خیرین مدرسه ساز ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس سیلزده استان کمک کردند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، رضا زینی وند مقدم  در مراسم افتتاحیه آموزشگاه ۶ کلاسه کوهنانی کوهدشت اظهار داشت: از وقوع سیل تاکنون ۱۹۴ میلیارد تومان برای ساخت مدارس استان لرستان از محل کمک های خیرین و اعتبارات ملی و استانی جذب شده است که سهم خیرین از این میزان ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می باشد.
وی افزود: در نوسازی مدارس استان شاهد پویایی و گسترش جبهه های کاری این دستگاه در تمام مناطق استان بالاخص در مناطق سیل زده بوده ایم.
در این مراسم مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار داشت: سیل فروردین ماه باعث شد خسارت هایی به زیرساخت های استان وارد شود،و در این راستا ۸۵ فضای آموزشی در لرستان در جریان سیلاب آسیب دیده که باید در دو ماه آینده که شروع فصل تحصیلی است بازسازی شوند.

محمد رضا حیدری  اظهار داشت: با توجه به اینکه کمتر از ۳ماه به آغاز سال تحصیلی باقی مانده است، براین اساس یکی از اولویتهای مهم ما بر تکمیل طرح های نیمه تمام متمرکز شده و بیش از ۷۰ درصد توان خود را در مناطق سیل زده استان به کار بسته ایم.

حیدری بیان کرد: خوشبختانه با ظرفیت خیرین اقدامات امیدبخشی را شاهد خواهیم بود و در این راستا می طلبد تا همه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان به خوبی از ظرفیت خیرین کشوری و استانی در ساخت مدارس بهره ببرند.

وی از ضرورت تشکیل کمیته نظرسنجی در بحث ساخت پروژه‌های آموزشی گفت و اعلام کرد: این اقدام موجب می‌شود بر اساس تعداد دانش آموزان و نیاز واقعی منطقه و شهرستان، پروژه های آموزشی ساخته شود تا از منابع مالی به خوبی استفاده شود.

حیدری گفت: در جریان سیل فروردین ماه یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به مدارس این استان وارد شد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: در بخش رودبار ۴ مدرسه پس از آبگیری سد سیمره به زیر آب رفتند که با همت مسئولین شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تاکنون ۳ مدرسه ساخته شده است.

 حیدری گفت:همچنین مدرسه ۶ کلاسه روستای بساط بیگی بخش کوهنانی بعنوان جایگزین مدارس غرق شده دریاچه ی سد سیمره ساخته شده است.

وی افزود: ۱۰ باب مدرسه در مناطق متاثر از احداث سد سیمره احداث نماید که علاوه بر مدرسه ۶ کلاسه روستای بساط بیگی کوهنانی دو  باب مدرسه دو کلاسه در روستاهای دربند کبود و شورابه  نیز در سال ۱۳۹۶ با هزینه  ده میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ساخته و تحویل شده است.

منبع:ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری