مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/06/10 08:29:45
کد خبر: 1946

دستانی که بُوی مِهر می دهد/جهادی در زمینه فقرزدایی فرهنگی

خیرین مدرسه ساز، انسان های جهادگر و وارسته ای که توانسته اند با تزکیه نفس، از مال دنیوی چشم بپوشند و بخشی قابل توجهی از دارایی خود را برای رهایی فرزندان سرزمینشان از فقر فرهنگی هزینه کنند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ آموزش از ابزارهای مهم، موثر و قدرتمند برای کاهش فقر، تقویت رشد اقتصادی و ایجاد محیط رقابتی و سالم است و سرمایه انسانی نیز از مولفه های مهم رشد اقتصادی پایدار محسوب می شود که بهره مندی از سرمایه انسانی نیز از طریق دسترسی همگانی به امر آموزش امکانپذیر است.

 

ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی به فقر فرهنگی بر می گردد که برای رفع آن نیز باید به سمت توسعه زیرساخت های این حوزه در بحث آموزش به ویژه ساخت مدارس گام برداشت که با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور، این مهم به تنهایی از عهده دولت بر نمی آید و ضروری است که دلسوزان به این آب و خاک، کمر همت ببندند و به یاری آموزش و پرورش بشتابند.

 

ارائه خدمات آموزشی مناسب مهمترین نیاز هر منطقه به شمار می رود که متاسفانه به علت محرومیت های فراوانی که از دوران قبل از انقلاب در استان هرمزگان به ویژه در مناطق شرقی آن به ارث رسیده است، هنوز بسیاری از روستاهای این استان از جمله نوار ساحلی مکران از کمبود فضاهای آموزشی رنج می برد.

 

خیرین مدرسه ساز، انسان های دریادل، خردمند و مسئولیت پذیری هستند که به آینده سرزمین خود می اندیشند که با دستان دانش آموزان امروز رقم خواهد خورد و به همین دلیل نیز در وضعیت کنونی اقتصاد کشور به عنوان بازوانی توانمند به یاری دولت آمده اند.

 

 

« یوسف عبدالرحمانی » یکی از این خیرین نیک اندیشی است که همواره یاریگر آموزش و پرورش در شهرستان سیریک بوده است و مهمترین اقدام وی بنای مدرسه ای زیبا به نام « محمد عبدالرحمانی » در شهر بندری سیریک است که روز گذشته بدست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افتتاح شد.

 

رعایت اصول فنی و مهندسی، در کنار توجه به سبک معماری بومی منطقه از ویژگی های منحصر به فرد این دبستان شش کلاسه است که گنجایش 210 نفر دانش آموز دارد.

 

برای ساخت این پروژه مهم که 500 متر مربع زیربنا دارد، 12 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است که 9 میلیارد ریال آن را این خیّر نیک اندیش پرداخت کرده است.

 

این دبستان که از زیر ساخت کاملا هوشمند برخوردار می باشد، به گونه ای بنا شده است که تحسین شرکت کنندگان در آیین افتتاح از جمله « ایرج حیدری »، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان را برانگیخت.

 

 

« یوسف عبدالرحمانی »، بانی خیّر که مدرسه را به نام پدربزرگ خود نامگذاری کرده است براین باور است که فرهنگ خیّر و نیک اندیشی را باید از دوران کودکی و از دوران دبستان به دانش آموزان تعلیم داد، تا به صورت یک فرهنگ غالب درجامعه نهادینه شود.

 

این خیّر نیک اندیش با این نامگذاری، درصدد احیا و نشر فرهنگ احترام به والدین و سالمندان بوده است و مدرسه سازی را ابزاری برای تشکر و قدردانی از بزرگترها قرار داده است.

 

« سرکار خانم آباد »، همسر بانی خیّر نیک سرشت در آیین افتتاح و بهره برداری از دبستان شش کلاسه « محمد عبدالرحمانی »، به نمایندگی از خّیر قول داد که بزودی عملیات اجرایی احداث دومین مدرسه را نیز در شهرستان سیریک آغاز خواهد کرد.

 

مهندس « علی مرادی »، معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این آیین از مدارس غیراستاندارد و تخریبی به عنوان چالش عمده در حوزه فضاهای آموزشی در این استان نام برد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 670 مدرسه غیر استاندارد در استان هرمزگان شناسایی شده است.

 

 

وی افزود: از این تعداد، 220 مدرسه باید تخریب و از نو ساخته شود و 450 مدرسه دیگر نیز قابلیت مقاوم سازی دارد که برای تخریب و نوسازی و مقاوم سازی این فضاهای آموزشی نیازمند همراهی خیرین هستیم.

 

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان گفت: برای نوسازی و استانداردسازی مدارس غیراستاندارد در این استان به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

54 پروژه با اعتباری افزون بر ۴۶۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و مشارکت های مردمی طی هفته دولت در هرمزگان به بهره برداری می رسد که  با بهره برداری از این پروژه ها، پنج هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموزان این استان در مهر ۹۸ از کلاس درس مناسب بهره مند می شوند.

منبع: شبستان 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 

 


اشتراک گذاری