مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/05/30 20:11:19
کد خبر: 1930

بانوی مدرسه ساز گوهر ذوالقدر مقدم:

آرزو داشتم پزشک شوم/برای رسیدن دانش آموزان به آرزوهایشان مدرسه ساختم

در نهمین هفته از اجرای طرح "قرار با خوبان مدرسه ساز" از خانواده نیکوکار "گوهر ذوالقدر مقدم" و دختر ایشان "فروزنده رهبرنیا" تجلیل شد.


در نهمین هفته از اجرای طرح "قرار با خوبان مدرسه ساز" از خانواده نیکوکار "گوهر ذوالقدر مقدم" و دختر ایشان "فروزنده رهبرنیا" تجلیل شد.

در این دیدار که دکتر محمدرضا قربانی مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور حضور داشت با اهدای لوح تقدیر سازمان نوسازی مدارس کشور از تلاش های این مادر و دختر نیک اندیش در عرصه توسعه فضاهای آموزشی قدردانی شد.

گفتنی است "گوهر ذوالقدر مقدم" در طرح یاران منطقه 19 تهران به میزان سه میلیارد و پانصد میلیون ریال در ساخت یک مدرسه مشارکتی که مهر ماه امسال افتتاح می شود فعالیت داشته، و همچنین همراه با دختر خود "فروزنده رهبرنیا" ساخت یک مدرسه در مناطق سیل زده استان خوزستان را آغاز کرده است.

مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در این دیدار با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در گسترش فرهنگ نیکوکاری در سطح جامعه گفت: تجلیل خیرین مدرسه ساز، تجلیل از انسان هایی است که چراغ نوع دوستی و رشد فضائل انسانی را در لایه های مختلف اجتماع  پرفروغ نموده اند.

وی با اشاره به نقش بانوان مدرسه ساز در رفع کمبود فضاهای آموزشی گفت: "بانوان خیر" فرهنگ "مدرسه سازی" را در خانواده ها گسترش می دهند و سازمان نوسازی مدارس به این موضوع به عنوان یک سرمایه ارزشمند اجتماعی توجه ویژه دارد. مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشوربا اشاره به شناسایی و فعالیت بیش از 5 هزار بانوی مدرسه ساز گفت: راه توسعه کشور ما از مسیر ارتقاء  فرهنگ و دانش عبور می کند و خیرین مدرسه ساز در این مسیر نقش اساسی را بر عهده دارند. 

خیر مدرسه ساز ذوالقدر مقدم؛ این بانوی خیر از کودکی آرزو داشت که پزشک شود. هنوز پس از سال ها وقتی از آرزوی کودکی خود می گوید، برق عشق و علاقه را در چشمانش می توان دید. این بانوی نیکوکار از تحقق آرزوی خود پس از سالها به ما خبر داد و گفت: از کودکی علاقه زیادی داشتم که ادامه تحصیل دهم و پزشک شوم ولی به خاطر شرایط  زندگی ام نتوانستم که ادامه تحصیل دهم، ازدواج کردم و صاحب شش فرزند شدم. همیشه به دنبال انجام کارهای خیر بودم و کارهای خیر زیادی را هم تجربه کردم. بالاخره پس از آشنایی با خیرین مدرسه ساز در ساخت مدرسه مشارکت کردم که با این کار احساس کردم که به آرزوی خود رسیده ام.

وی در ادامه گفت: دوست دارم دانش آموزانی که در این مدرسه درس می خوانند همگی به آرزو و رویاهای خود برسند. این بانوی نیکوکار در ادامه  توصیه ای هم به افراد جامعه کرد و گفت: به نظر من هر کس در توانش باشد و بتواند که کار خیر انجام دهد و این کار را نکند در حق خود جفا کرده است؛ چون کسانی که کار خیر انجام می دهند در محضر خداوند سربلند هستند. وی در پایان به تمثال های ائمه اطهار که به دیوار منزلش نصب شده بود اشاره کرد و گفت: من به ائمه اطهار عشق و علاقه خاصی دارم. برکت زندگی و هر چه که در زندگی دارم از 5 تن آل عبا است. با انجام کارهای خیر خدواند و ائمه اطهار به زندگی من برکت داده اند. 

گفتنی است که در «طرح قرار با خوبان مدرسه ساز» که از سوی دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اجرا می شود، هر هفته با یک خانواده خیر مدرسه ساز دیدار و نشست صمیمی برگزار می شود. این طرح در برخی از استان های کشور نیز در حال اجرا است.

فاطمه ناگهی


اشتراک گذاری


1 نظر
ذکریا زردکوهی
2021-11-25 15:56:14

باعرض سلام خسته نباشی ب خیرین محترم و یاری کننده ی خلق درسیستان و بلوچستان شهرستان مهرستان روستای صعب العبور که دانش آموزانی زیادی دارد ولی مدرسه ی کوچکی دارد که دانش آموزان و آموزگاران در تنگا هستند وازشما خیرین محترم عاجزانه تقاضای کمک داریم