مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/05/27 08:57:16
کد خبر: 1929

به همت جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور؛

احداث ۲۰۰ مدرسه در سیستان‌وبلوچستان

جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ۲۰۰ نقطه فاقد فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان، مدرسه می‌سازند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازهای بسیار حاد فضای آموزشی استان سیستان و بلوچستان را استخراج کردیم که بر اساس آن 200 نقطه که دانش آموزان در آنجا فاقد مدرسه و دسترسی هستند احصا شده که وضعیت شان فوق اورژانسی است.

محمدرضا واعظ مهدوی در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امر آموزش ساختن آینده کشور و نسل جوان است و اهمیت آن از جهت مسائل توسعه ای فوق العاده است گفت: با همت مدیران ملی و استانی مطالعه‌ای تحت عنوان طرح جامع توسعه تحصیلی سیستان و بلوچستان انجام دادیم. در این طرح با توجه به وضعیت موالید، آمار ثبت احوال، آمار ثبت نام مدارس و فضای موجود به نقشه راهی دست یافتیم که نیازهای آموزش و پرورش را تعیین می‌کند. بر اساس آمار موالید و فضای آموزشی موجود، فضای آموزشی مورد نیاز احصا شد.

وی با بیان اینکه ما به هفت برنامه و حدود 30 پروژه رسیدیم که شامل برنامه مدارس ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و شبانه‌روزی از این جمله است گفت: 48 مدرسه شبانه‌روزی دخترانه و 27 مدرسه شبانه‌روزی پسرانه مکان یابی شده و نیازها بر اساس جمعیت مشخص شده است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه نیازهای بسیار حاد را استخراج کردیم که بر اساس آن در حدود 200 نقطه که دانش‌آموزان در آنجا فاقد مدرسه و دسترسی هستند احصا شده که وضعیت فوق اورژانسی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: جلسات مختلفی با نهادهایی داشته ایم که بنیاد مستضعفان و همچنین بنیاد برکت مایل به کمک و بسیج امکانات بودند. خیرین نیز اعلام آمادگی کرده اند. اعتبارات استانی و... نیز باید بسیج شود تا نقشه راه بتواند در دستورکار قرار بگیرد و وزیر دستور دهد یک زمانبندی برای حل مشکلات تعیین شود. حجم برآورد ما از توان دولت بالاتر است و نیازمند بسیج همه ظرفیت ها هستیم.

شایان ذکر است؛ در این مراسم حمیدرضا شاه حسینی، خیر ملی مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در 200 نقطه بدون فضای آموزشی استان اعلام آمادگی و برای ساخت آن از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور متعهد شد.

شاه حسینی عضو جامعه خیّرین حامی معلولین کشور و از اعضای هیأت مدیره مجمع خیّرین کشور و خزانه‌دار آن است. شهرت این خیّر در احداث مدارس قرآنی و مراکز فرهنگی و آموزشی و تاکیدش به هدایت نسل نوجوان و جوان با استفاده از آموزه‌هایی دینی است.


اشتراک گذاری