مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/05/26 19:42:00
کد خبر: 1926

افتتاح ۱۵ مدرسه خیرساز خراسان شمالی تا مهرماه 98

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی از فعالیت ۹۰۰ خیر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خبر داد و گفت: ۱۵ مدرسه به کمک خیران تا مهرماه سال جاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.


 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی امین فلاح اظهار کرد: در حال حاضر در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ۹۰۰ خیر زن و مرد به‌صورت فعال در امر نوسازی و توسعه مدارس استان در نقاط روستایی و محروم خراسان‌شمالی به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ زمان آغاز فعالیت خیرین در استان توسط ۹۰۰ خیر، ۳۱۰ فضای آموزشی و ۱۱۳ فضای کمک‌آموزشی شامل نمازخانه، سالن ورزشی وآزمایشگاه با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع احداث‌شده و میزان تعهدات آنان از ۳۰۰ میلیون تومان امسال به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی بابیان اینکه در خراسان‌شمالی ۴۸۱ خیر در سامانه خیرین مدرسه‌ساز نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: این تعداد خیر شامل ۹۴ زن، ۳۱۳ مرد و ۷۴ مورد شرکت و مؤسسات خصوصی و حقوقی است.

فلاح بابیان اینکه بیشتر خیرین این استان غیربومی هستند، افزود: مقرر است با مشارکت استانداری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را در تهران طی سال جاری برگزار کنیم که این مهم نیمه دوم سال جاری محقق خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان، بیان کرد: در قالب این جشنواره ۴۱ خیر احداث ۳۳ فضای آموزشی شامل ۱۰۷ کلاس درس را تعهد کردند و این در حالی است که تعهد بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۵ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته میزان تعهد از افزایش ۴۰ درصدی برخوردار است.

فلاح ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درس و حدود هفت هزار مترمربع زیربنا با مشارکت خیرین در حال ساخت بوده که مقرر است تا مهرماه سال جاری ۱۵ پروژه با ۴۴ کلاس درس به بهره‌برداری برسد.


اشتراک گذاری