مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/05/26 19:25:50
کد خبر: 1924

امضا «میثاق نامه خدمت ماندگار» برای حذف مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان

میثاق‌نامه خدمت ماندگار» برای حذف مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان در سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به سیستان بلوچستان و با حضور جمعی از خیرین مدرسه‌ساز کشور، رئیس سازمان نوسازی مدارس و استاندار سیستان و بلوچستان امضا شد.


 «میثاق‌نامه خدمت ماندگار» که در راستای اجرای سند توسعه آموزشی و محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و حذف مدارس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان تهیه شده بود، با شعار «برای توسعه عدالت آموزشی همراه و همگام هستیم» به امضای طرفین دولتی و خیرین مدرسه‌ساز رسید.

متن این میثاق‌نامه به شرح زیر است:

«میثاق نامه خدمت ماندگار»

"حذف مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان تا مهرماه 1398"

برای تحقق عدالت آموزشی، همراه و همگام می‌شویم

«خیرین مدرسه‌ساز انقلاب اسلامی ایران در چهل‌سالگی حیات با برکت خود، در بسیاری از عرصه‌ها و به ویژه آنجا که همراهی و همگامی دولت و ملت محقق شده است، به شکوفایی رسیده و عملکردی افتخارآفرین داشته‌اند. واکاوی این نکته، بیانگر این واقعیت است که کشورمان از ظرفیت‌هایی بی‌بدیل برای تبدیل شدن به یک الگوی افتخارآفرین بهره‌مند است. آنچه این ظرفیت‌های بالقوه را در میدان عمل آشکار خواهد نمود، توجه ویژه به نظام آموزشی و پشتیبانی از دستگاه تعلیم و تربیت است.

ما خیرین مدرسه‌ساز بر این باوریم که ایران اسلامی کشوری است مملو از جوانان مستعد و مبتکر که هر زمان زمینه بروز استعداد آنان را فراهم آورده‌ایم، درخشیده و افتخارآفرینی نموده اند.

ما خیرین مدرسه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان را در تربیت نیروی انسانی خلاق، متعهد و متخصص می‌دانیم؛ نیروهایی که مرزهای دانش را درنوردیده و از کشورمان یک الگوی مثال‌زدنی در سطح جهان بسازند. پرواضح است که نیل به این موفقیت از گذرگاه «مدرسه ایمن» و فضاهای آموزشی باکیفیت می‌گذرد و با این رویکرد، داشتن مدارس خشتی و گلی و مشابه آن را در شأن دانش‌آموزان عزیزمان نمی‌دانیم و بر حذف آن اهتمام جدی داریم.

ما خیرین امروز با وزارت آموزش و پرورش و مدیران سازمان نوسازی مدارس «هم پیمان» می شویم که همچون دهه‌های گذشته که در ساخت بالغ بر ۳۰ درصد مدارس کشور مشارکت نمودیم و در کنار هم وضعیت فضاهای آموزشی را در مسیر بهبود قراردادیم، امروز نیز برای برچیدن کلاس‌های درس «خشتی و گلی» باقی‌مانده در استان سیستان و بلوچستان، گامی اساسی در تحقق «عدالت آموزشی» برداریم.

ما خیرین مدرسه‌ساز امروز در کنار مدیران وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس، در پیشگاه خداوند متعال عهد می‌بندیم برای تأمین مدارس ایمن و مستحکم که فرصتی برابر برای رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان عزیز را در اقصی نقاط کشور فراهم آورد، مجاهدانه تلاش کنیم و تا تحقق کامل آن در کنار نظام تعلیم و تربیت باشیم.

مجموعه خیرین مدرسه‌ساز بر این باورند که تحقق آرمان‌های متعالی کشورمان، در سایه پشتیبانی و حمایت از دستگاه عظیم آموزش و پرورش عینیت خواهد گرفت و با برگزاری جشن ملی برچیدن مدارس خشت و گلی در ابتدای سال تحصیلی ۱۳۹۸ و به ویژه در استان سیستان و بلوچستان که همواره موجب سربلندی ایران عزیز بوده است، زمینه اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش فراهم خواهد آمد.

خیرین مدرسه‌ساز به آینده نظام آموزشی ایمان داشته و خدمت در این عرصه را افتخاری بزرگ می‌دانند. افتخاری که تضمین‌ کننده عزت و سربلندی ایران عزیز در امروز و فردای این سرزمین خواهد بود.

این "میثاق‌نامه" گواه آرمانی بزرگ است که به مدد الله و جهاد و همدلی مردم و مسئولان، تحقق خواهد یافت و این ماه

 
 

اشتراک گذاری