مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
چاپ
کد خبر: ۱۹۲

تقدیر از خیرین مدرسه ساز در چهار مدرسه خیری منطقه 5 تهران با حضور مدیر آموزش و پرورش

تقدیر از خیرین مدرسه ساز در چهار مدرسه خیری منطقه 5 تهران با حضور مدیر آموزش و پرورش

در دهه نكوداشت خیرین مدرسه ساز كه به طور همزمان در تمام مدارس خیری شهر تهران از جمله 21 مدرسه خیرساز منطقه 5 آموزش و پرورش در حال برگزاری است، مدیر آموزش و پرورش این منطقه با حضور در چهار مدرسه خیرساز و شركت در مراسم نكوداشت خیرین این مدارس از مقام خیرین و مشاركت آنان در توسعه فضاهای آموزشی تجلیل كرد.


تاکید براهمیت تکریم خیرین مدرسه ساز

میرشفیعی با حضور در مراسم نكوداشت خیرین كه در دبستان هیربد كه روز سوم اسفند ماه با حضور اعضای شورای معاونین، دختران خیر مدرسه ساز مرحوم هیربد و  اولیا و دانش آموزان برگزار شد؛ بر اهمیت تکریم خیرین مدرسه ساز تأكید كرد.

وی با اشاره به دهه نکوداشت خیرین مدرسه ساز از یکم تا دهم اسفند، تکریم خیرین مدرسه ساز را مورد تاکید قرار دادو اظهار داشت: به عقیده بنده در مدارس خیر ساز عشق، معرفت و محبت را می توان احساس کرد به تعبیری خیر ساز فقط مالش را اهدا نکرده است در کنار ارقام ریالی آنچه که اهدا شده، عشق، محبت، معرفت و تضمین آینده مملکت است .

مدیر منطقه تصریح کرد: در منطقه،  23 واحد آموزشی خیرساز داریم که سهم بسزایی در حل مشکلات منطقه داشته است و مرحوم هیربد با اهدای این مدرسه یک قدم ماندگار برای منطقه برداشته اند.

تکریم افراد خوب در اصل تکریم همه خوبی هاست

مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 همچنین در روز سوم اسفند در مراسم تجلیل از خیر سازنده هنرستان خلعتبری حضور یافت

در ابتدای این مراسم احمدی مدیر مدرسه پس از خیرمقدم به حاضرین اظهار داشت: از خداوند سپاسگزاریم و بسیار به خود می بالیم که امروز میزبان یکی از جشن های سپاس از نیکوکاران مدرسه ساز هستیم. بانوان و سرورانی از جنس نور، که پنجره اندیشه فرزندان این مرز و بوم را به روشنایی خرد، دانش گشوده اند؛  آنها که ماندگارترین طرح را بر بوم نیکی ها نقش زده اند؛ نیک سرشتانی که دستمایه سال ها تکاپوی خود در پیچ وخم زندگی را بی کمترین چشم داشت،به خانه های علم و اخلاق، یعنی مدرسه تبدیل کرده اند.

وی تصریح کرد : اینجا هنرستان خلعتبری یکی از همان طرح های ماندگار خیر و نیکی است که دست گره گشای "بانو خلعتبری "آن را به یادبود "پاپلی فقید"بنا کرده است. اینجا هر زمان آموزگاری لب می گشاید، بی تردید این بانوی گرانمایه با قلب آسمانی خود همراه او سخن می گوید. هر کتابی که ورق می خورد، عطر نیک خواهی و نیکو کاری جاری در روح این بانوی بزرگوار را در هوا می پراکند. هر گامی که دختران جوان مدرسه رو به سوی آینده بر می دارند به پشتوانه عزم والایی است که این بانوی دوستدار علم را به یاری فرزندان ایران سوق داده است.

در ادامه مدیر منطقه با تاکید بر اهمیت تکریم خیرین مدرسه ساز عنوان کرد: بر ما واجب است که از نیک اندیشان مدرسه ساز تکریم نماییم زیرا تکریم افراد خوب در اصل تکریم همه خوبی هاست.

وی خاطر نشان کرد: بانو خلعتبری با ساخت این مدرسه در اصل عشق به ایران را به شما هدیه کرده است و تک تک شما می بایست زندگینامه خانم خلعتبری را در ذهن به یادگار داشته باشید.

حضور مدیر منطقه خیر مدرسه ساز دکتر قفلی در دبیرستان شهید خرازی

در ادامه برگزاری جشنواره های خیری در مدارس خیر ساز میرشفیعی مدیر منطقه و دكتر قفلی خیر مدرسه ساز در دبیرستان شهید خرازی (دانش) منطقه 5 حضور یافتند

در این مراسم دکتر قفلی که یکی از  خیّرین سازنده این واحد آموزشی بشمار می رود با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی خطاب به حاضرین اعلام کردند که هر شخصی می تواند در امر مدرسه سازی شرکت کند و در این راستا همه را به این مهم تشویق و ترغیب كرد.

مدیر منطقه نیز ضمن نکوداشت خیرین اعلام کرد: با توجه به رشد حیرت آور ساخت و ساز در محدوده منطقه ۲۲، اگر خیرین نبودند با یک معضل جدی روبرو می شدیم.البته عنوان شد که در حال حاضر نیز در برخی از نواحی منطقه بشدت فضای آموزشی نیازمند است. و در صورتی که نگاه ویژه خیرین نبود ، الان در بسیاری از نقاط منطقه ۵، مدارس باید در سه شیفت دایر می شد.

در پایان ضمن تشکر از همه عزیزان بالاخص اعضاء انجمن و نمایندگان کلاس ها ی  مدرسه که همیشه بواقع مانند یک تیم واحد عمل کردند و در آماده سازی و هدایت این جشن همت گماشتند و نهایت از اولیاء نیک اندیش مدرسه که سهم بسزایی در مشارکت های مردمی داشتند نیز  با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد.

تجلیل از خیر مدرسه ساز دبیرستان دكتر ایوب زاده با حضور خیر سازنده مدرسه

جلسه تقدیر خیرین مدرسه ساز نیز روز 7 اسفند ماه در نمازخانه دبیرستان دکتر ایوب آزاد حسینی با حضور میرشفیعی مدیر منطقه 5 تهران و هیئت همراه  برگزار شد.

میرشفیعی با اشاره به خدمات خیرین مدرسه ساز و اهداف خداپسندانه آنان و همچنین نقشی که دانش آموزان می توانند در این زمینه  داشته باشند، خیرین مدرسه ساز را به عنوان بازوی مردمی مدارس کشور نام برد و گفت: خیرین مدرسه ساز افرادی هستند که با گذشت از مال شخصی خویش در مدرسه سازی و کمک به همنوعان خود، از اجر معنوی آن، هم در دنیا و هم در آخرت سود می بردند.

سپیده شاه محمدی