مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/05/14 08:44:01
کد خبر: 1919

پیکر خیّر مدرسه‌ساز "حاج علی مردانی آذر" در وادی رحمت تبریز بخاک سپرده شد

پیکر پاک "حاج‌ علی مردانی آذر" یکی از خیّران بزرگ عرصه مدرسه‌سازی کشور با حضور اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی و جمعی از دوستداران مرحوم از نقاط مختلف کشور؛ در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.


پیکر حاج علی مردانی آذر خیّر بزرگ مدرسه‌ساز صبح امروز یکشنبه 13 مرداد با حضور خانواده داغدار وی، خیّران، دوستداران، مسئولان و مقامات استان آذزبایجان شرقی بویژه استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و استان، مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی مختلف استان، مدیران و کارکنان سایر دستگاه‌ها و نهادها و اقشار مختلف مردم تبریز از مقابل حسینیه وادی رحمت در تبریز تشییع و تدفین شد.

پیکر این بزرگ‌مرد نیکوکار و مدرسه‌ساز پس از تشییع  در قطعه 17 وادی رحمت تبریز در آرامگاه ابدیش جای گرفت.

برادران و خانواده مردانی آذر از خیران و نیکوکاران بزرگ تبریز هستند که تاکنون میلیاردها تومان از ثروت و دارایی خود را در امور خیریه به ویژه در ساخت مدرسه و بیمارستان و مراکز فرهنگی هزینه کردند.

این خانواده بزرگ که به طور سنتی تاجرپیشه هستند به دلیل تعدد و کثرت اقدامات نیکوکارانه خود به ویژه در ساخت مدارس و مراکز فرهنگی به امپراطورهای مدرسه‌ساز معروف هستند.

بیمارستانی که حادثه مرگ حاج علی مردانی آذر در آن رقم خورد، بیمارستان 580 تخت خوابی فوق تخصصی کودکان است که توسط این خانواده در شهرک خاوران تبریز و در زمینی به مساحت هشت هکتار و با زیربنای بیش از 52 هزار متر مربع ساخته شد. همه  هزینه‌های یک هزار و 200 میلیارد ریالی ساخت و تجهیز این بیمارستان توسط برادران مردانی آذر تامین می‌شود.

گفتنی است؛ خانواده مردانی‌آذر در قالب بنیاد خیریه زهرا مردانی آذر بیش از ۴۰ طرح در حوزه مدرسه‌سازی و بهداشت و سلامت در کشور و آذربایجان شرقی ساخته اند و در صف اول خیران مدرسه‌ساز و سلامت قرار دارند.

شایان ذکر است؛ برادر دیگر آن‌ مرحوم  حاج غلامرضا مردانی آذر در سال 1385 جان به جان آفرین تسلیم کرد  و برادر بزرگترشان، حاج کریم مردانی آذر در قید حیات است و به کارهای خداپسندانه در حوزه ساخت مدارس و بیمارستان‌ها ادامه می دهد.


اشتراک گذاری


1 نظر
یاسیین درزاده
2021-12-08 11:34:40

بسمه تعالی
باسلام
اینجانب به عنوان یک دانشجو در یکی از روستا های دور افتاده بلوچستان که هفت کیلو متر راطی میکنیم تا در روستای دیگری مشغول به درس شویم و بعضی از افراد به دلیل فشار سنگین وگرسنگی. قبل از متوسطه اول درس مشق را ترک میکننداکثریت این روستا جمعیتی بی سوادمیباشند چراکه الان در این جامع بی سوادی ریشه کن شده است اما چنین روستای بازهم مثل همان قبل مانده است.از شما خیرین در خواست ساخت مدرسه راهنمایی را داریم تا بچه ها باشکم گرسنه به سراغ درس نروند.