مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/05/14 08:36:42
کد خبر: 1918

در نشست تقدیر از خدمات مدرسه‌سازی بانک صادرات مطرح شد؛

تعهد خرید ۶۲ کانکس آموزشی برای مدارس سیل‌زده پلدختر تا اول مهرماه

مدیران عامل بانک‌های صادرات، سینا و پارسیان، در جلسه تقدیر از خدمات مدرسه‌سازی بانک صادرات، خرید ۶۲ کانکس آموزشی برای مدارس سیل‌زده پلدختر تا اول مهرماه را تعهد کردند.


نشست تقدیر از خدمات مدرسه‌سازی بانک صادرات ایران با حضور رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مدیران عامل بانک‌های صادرات، سینا و پارسیان، مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و کارکنان بانک صادرات برگزار شد.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این جلسه با اشاره به اقدامات ارزشمند خیرین حقیقی و حقوقی برای توسعه فضاهای آموزشی کشور گفت: هر چند خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز با درک شرایط و وضعیت حاکم بر کشور همواره یاری‌رسان دولت بوده و هستند؛ اما حجم نیازهای آموزش و پرورش به ویژه در حوزه فضاهای آموزشی بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از گذشت 40 سال هنوز دانش‌آموزان و آینده‌سازانش در مدارس فرسوده و ناایمن مشغول تحصیل باشند، ابراز امیدواری نمود: خیرین حقوقی، به ویژه بانک‌ها، نهادها و مؤسسات، بیش از پیش اقدامات موثر و ارزشمندی در این راستا انجام دهند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به وجود 400 مجمع استانی و شهرستانی در سطح کشور ادامه داد: از 530 هزار کلاس درس موجود در کشور، 113 هزار کلاس درس توسط نیک‌اندیشان و خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است که امیدواریم این نهاد همچنان بتواند برای خدمت به آینده‌سازان ایران اسلامی و توسعه علم و دانش قدم‌های بیشتری بردارد.

ساخت 60 مدرسه توسط بانک صادرات در کشور

حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این جلسه با اشاره به آثار و برکات انجام کار خیر گفت: احساسی که از انجام کار خیر به انسان دست می‌دهد همیشه از بالاترین لذت‌هاست.

 وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی و توسعه فضاهایی که بتوان نسل آینده‌ساز را در آن تعلیم و تعلم داد یکی از ارزشمندترین و بهترین کارهای نیک است، اظهار داشت: توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده جامعه و توسعه کشور است؛ هرجا که آموزش و پرورش رشد داشته است موجب رشد و بالندگی آن جامعه شده است.

صیدی تقویت آموزش و پرورش را موجب تضمین آینده کشور عنوان نمود و گفت: هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده درخشان کشورمان است و اگر امروز برای آینده کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم، آینده فرزندانمان را روشن ترسیم کرده‌ایم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران یادآور شد: این بانک  و کارکنان آن در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خویش تا کنون 54 مدرسه در نقاط مختلف کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش نموده‌اند و 7 مدرسه دیگر نیز در دست اجرا و یا در شرف تحویل دارد.

توسعه مجتمع‌های آموزشی بر اقتصاد آموزش و پرورش تاثیر دارد

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته، 350 مدرسه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان توسط مجموعه بانکی کشور احداث شده است، گفت: 14 میلیون دانش‌آموز کشور در 110 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند که به ازای هر دانش‌آموز به طور میانگین حدود 5/2 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد؛ این در حالیست که طبق استاندارد ملی هر دانش‌آموز باید 8/4 مترمربع فضای آموزشی در اختیار داشته باشد.

محمدرضا قربانی با بیان اینکه مهمترین ستد بالادستی که نقشه راه سیستم آموزش و پرورش است، سند تحول بنیادین است، افزود: یکی از موضوعاتی که در این سند بر آن تأکید شده است، توسعه مجتمع‌‌های آموزشی و توجه به کیفیت فضاهای آموزشی، است که می‌تواند در اقتصاد آموزش و پرورش بسیار مهم و موثر باشد.

وی برنامه‌ریزی دقیق و ریل‌گذاری روی اهداف مشخص شده نظام تعلیم و تربیت را برای توسعه و تعالی فضاهای آموزشی از مهمترین برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ مقدس مدرسه‌سازی را توسعه دهیم ظرفیت‌های بیشتری از حوزه خیرین حقوقی  فعال خواهد شد و شاهد شکوفایی نظام تعلیم و تربیت خواهیم بود.

تعهد خرید 62 کانکس آموزشی برای مدارس سیل‌زده پلدختر توسط بانک‌های صادرات، سینا و پارسیان

بر اساس این گزارش؛ در ادامه جلسه، مدیران عامل بانک‌های سینا و پارسیان نیز بر لزوم اطلاع‌‌رسانی گسترده از چگونگی مشارکت خیرین برای مشارکت در مدرسه‌سازی تأکید کردند و گسترش تبلیغات و بهره‌مندی از فضای رسانه‌ای را ضروری دانستند.

اولویت دادن به بحث مدرسه‌سازی در تقویت زیرساخت‌های کشور نیز از مهمترین نکاتی بود که توسط مدیران عامل بانک‌ها مورد تأکید قرار گرفت. همچنین تعهد خرید 62 کانکس آموزشی برای مدارس سیل‌زده شهرستان پلدختر در استان لرستان توسط بانک‌های صادرات، سینا و پارسیان از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد موافقت مدیران عامل بانک‌های مذکور قرار گرفت.

شایان ذکر است درپایان این جلسه از مدیرعامل و برخی اعضای هیئت مدیره بانک صادرات و همچنین اعضای ستاد مدرسه‌سازی این بانک با اهدا لوح سپاس از طرف رئیس سازمان نوسازی مدارس و رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور قدردانی شد.


اشتراک گذاری