مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/05/08 21:31:18
کد خبر: 1914

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی تعهدات، در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از افزایش تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره بیست و یکم خبر داد و گفت: تعهدات جشنواره بیست و یکم نسبت به جشنواره بیستم، ۲۰ درصد رشد داشته است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، محمد رکوعی با اعلام این خبر به پایگاه اطلاع‌رسانی گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی جشنواره بیست و یکم خیرین مدرسه‌ساز با جشنواره‌های قبلی این بود که برای نخستین بار برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت تشویق و ترغیب نیکوکاران برای استمرار امر مقدس مدرسه‌سازی افزود: امسال در یک‌هزار و 935 مدرسه خیرساز کشور شاهد برگزاری‌ جشنواره‌های مدرسه‌ای بودیم که در آن خیرین مدرسه‌ساز در همان مدرسه‌ای که خود ساخته‌اند توسط دانش آموزان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: این تعداد جشنواره مدرسه‌ای برای هدف‌گذاری سال اول بسیار خوب بود که قطعاً در سال‌های بعد این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین ادامه داد: در ۲۶۳ شهرستان کشور نیز شاهد برگزاری جشنواره‌های شهرستانی بودیم که البته جشنواره‌های بانوان و اصناف را هم در برخی از استان‌ها داشتیم که در خلال برگزاری جشنواره‌ها برگزار شدند.

رکوعی بیان داشت: جمع‌بندی جشنواره‌های استانی نشان می‌دهد ۱۴۷۱ میلیارد تومان تعهدات اخذ شده در جشنواره بیست و یکم بوده است که ۸۹ درصد آن مربوط به تعهدات ساخت مدرسه، ۹ درصد مربوط به واگذاری املاک و۲ درصد هم شامل سایر تعهدات مثل تجهیزات و تعهدات نقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره بیست و یکم ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور این رشد قابل توجه است و نکته مهم‌تر این است که ارزش تعهدات بالا بوده است؛ چرا که درصد بالایی از این تعهدات؛ تعهدات ساخت مدرسه است.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به رتبه‌بندی استان‌های کشور از نظر جذب تعهدات خیرین گفت: استان‌های تهران، خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعهدات اخذ شده را در جشنواره بیست و یکم داشتند.

رکوعی ادامه داد: نکته دیگری که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این است که تحقق تعهدات جشنواره بیستم در سال گذشته ۵۱ درصد معادل 631 میلیارد تومان بوده است که از این عدد تحقق‌یافته هم ۷۸ درصد (۴۹۱ میلیارد تومان) تعهدات ساخت مدرسه، ۸۲ میلیارد تومان تعهدات ملکی و ۵۸ میلیارد تومان هم سایر تعهدات بوده است.

تجلیل از برترین‌های جشنواره بیست و یکم

موضوع دیگری که معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس اشاره کرد ارزشیابی دقیق عملکرد استان‌ها در برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز بوده است که در این خصوص گفت: در دو مرحله این ارزشیابی صورت گرفت؛ یک مرحله اسفند سال گذشته که شامل عملکرد استانها و ستادهای استانی در برنامه‌ریزی برای برگزاری موفق جشنواره‌ها بود؛ از این نظر که کدامشان برنامه دقیق‌تری برای اجرای موفق جشنواره بیست و یکم ترسیم کردند و ارزشیابی دوم اواخر تیرماه انجام شد که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. در همین ارتباط، برای نخستین بار همایش تجلیل از برترین‌های جشنواره بیست و یکم برگزار و از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در این همایش که نیمه اول شهریور در تهران برگزار می‌شود از ستاد‌های برتر در برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای و استانی به عنوان برترین‌های جشنواره در بخش‌های مختلف همچون عکاس برتر، کلیپ برتر، کتاب یا ویژه‌نامه برتر، مجری برتر، گروه سرود برتر، نمایشگاه برتر و حتی  صدا و سیمای مراکز استان‌ها و دستگاه‌های اجرائی که در برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز همکاری داشته‌اند تجلیل به عمل ‌خواهد آمد.


اشتراک گذاری