مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/04/26 22:15:55
کد خبر: 1897

۶۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۶۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در مناطق مختلف کشور با مجمع خیرین مدرسه سازی همکار می کنند.


مهرالله رخشانی مهر چهارشنبه شب در آیین کلنگ زنی مجتمع تربیتی فرهنگی- خیری باشت افزود: از این تعداد بیش از ۳۰ هزار خیر در زمینه ساخت مدرسه سازی در کشور مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه مابقی خیرین در زمینه کمک های مالی مشارکت می کنند گفت: در ۲۰ سال گذشته به همت خیرین مدرسه ساز، ۱۳۰ هزار کلاس درس در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم ساخته شده است.

رخشایی مهر اظهار داشت: امسال برای طرح های خیرین ساز در کشور بیش از ۱۰ هزاردمیلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی راه اندازی خیرین دانش آموزی را از مهمترین برنامه های سازمان نوسازی کشور اعلام کرد و گفت: طی سالهای اخیر خیرین مدرسه ساز در رفع کمبود فضاهای آموزشی در ایران اسلامی گام های بسیار ارزشمندی را در تامین فضا و تجهیزات آموزشی برداشتند که ستودنی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عملیات اجرایی سالن تربیتی فرهنگی- خیری باشت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع آغاز شد.

پیروز کرمی زیر بنای این فضای آموزشی را یکهزار و ۳۱۱ متر مربع اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: این سالن آموزشی در ۲ طبقه طراحی شده و با ظرفیت ۴۳۵ صندلی ساخته خواهد شد.

کرمی افزود: این مجتمع فرهنگی تربیتی از سوی نیکوکار باشتی محمد نبی گوهرگانی ساخته خواهد شد.

این نیکوکار باشتی در چند سال اخیر ۱۸ میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کرده است.


اشتراک گذاری