مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/04/22 19:59:42
کد خبر: 1888

دیدار با «زوج خیر مدرسه ساز» سیده معصومه میرباقیان و مسعودمهراب پور

تعهد ساخت مدرسه دوم برای دختران دانش آموزان "رستم آباد"

در «طرح قرار خوبان» که از سوی دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اجرا می شود، هرهفته با یک خانواده خیر مدرسه ساز دیدار و نشست صمیمی برگزار می شود.


به گزازش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشوردرطرح «قرار خوبان» صبح امروز با یک زوج فعال در عرصه مدرسه سازی دیدار داشتیم. «سیده معصومه میرباقیان» و همسر وی «مسعود مهراب پور» از خیرین مدرسه سازی هستند که به یاد فرزند مرحوم خود "ابراهیم مهراب پور" دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه شیراز - که در اثر سانحه تصادف از دنیا رفته بود- در مهرماه سال 1389در روستای اسکولک از توابع رستم آباد در استان گیلان مدرسه ای ساختند و تحویل آموزش و پرورش دادند. در این دیدار که صبح امروز انجام شد، محمدرضا قربانی مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اهدای لوح سازمان نوسازی مدارس از استمرار تلاش و حمایت این خانواده نیکوکار از نظام تعلیم و تربیت قدردانی نمود.

 مدیر کل مشارکت های مردمی نوسازی مدارس کشور در این نشست از تکریم خیرین به عنوان یک اولویت اساسی در برنامه های دفتر مشارکت های مردمی یاد کرد و گفت: در دیدارهای هفتگی با خیرین که تحت عنوان طرح «قرارخوبان»اجرا می شود، ضمن ادای احترام به خیرین، از دیدگاه ها و نظرات آنان در پیشبرد امور مطلع می شویم. 
محمدرضاقربانی افزود: خیرین مدرسه ساز یک سرمایه اجتماعی ارزشمند هستند و وظیفه داریم از همکاری و هم اندیشی آنان بهره مند شویم.
# ارتباط با مدرسه و دانش آموزان لذت بخش است
دراین دیدار بانوی مدرسه ساز «سیده معصومه میرباقیان» ضمن قدردانی از برگزاری این برنامه ها و ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده بزرگ خیرین مدرسه ساز گفت: با دانش آموزان مدرسه و کادر آموزشی آن ارتباط مستمر داشته و از حال و احوال مدرسه اطلاع کامل داریم. وی افزود«تعامل» با مدرسه برای ما ارزشمند و لذت بخش است. وی در ادامه از آمادگی خود برای ساخت مدرسه ای جدید خبرداد و اعلام کرد: به دلیل کمبود مدرسه دخترانه در "رستم آباد شمالی" از توابع شهرستان رودبار، زمینی  به مساحت حدود یک هزار متر مربع که یک پروژه نیمه تمام آموزشی در آن در حال ساخت است را برای ساخت مدرسه دخترانه به آموزش و پرورش اهدا می نماییم.وی گفت: تمایل داریم که دراین پروژه  نیمه تمام  ازطرف اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان براساس اولویت و ضوابط یک مدرسه دخترانه در آن منطقه ساخته شود. وی در ادامه افزود:  از زمان ساخت مدرسه تا پایان کار و همچنان با این پروژه آموزشی و مدرسه در ارتباط هستیم و همین موضوع موجب آرامش بسیاری  برایمان شده است.
 بانو میرباقیان در ادامه به حس و حال خود از زمان افتتاح مدرسه نیز اشاره کرد و گفت: از اینکه برای دانش آموزان این روستای محروم، توانسته ایم کاری انجام دهیم بسیارخوشحالیم  و احساس می کنیم که هم موجب رضای خداوند است و هم  موجب کاهش آلام ناشی از غم ازدست دادن فرزندمان بوده است.  
# "ابراهیم" رفت ولی یاد او باقی ماند
 در این دیدار همچنین مسعود مهراب پور- همسر سیده معصومه میرباقیان- گفت: اینکه  دفتر مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس ارتباط خود را با خیرین تداوم بخشیده است ارزشمند و موجب رضایت خیرین خواهد بود. 
وی با مرور خاطراتی از افتتاح مدرسه  گفت: من و همسرم امیدواریم که بتوانیم این راه را ادامه دهیم و بتوانیم برای آموزش فرزندان این مرز و بوم قدمهای مثبت بیشتری برداریم. وی افزود: معتقدیم با اینکه پسرمان "ابراهیم" رفت ولی یاد او باقی خواهد ماند؛ چراکه درسیمای دانش آموزان مدرسه اهدایی هرلحظه یاد و خاطره ابراهیم برایمان زنده می شود.
گفتنی است در «طرح قرار خوبان» که از سوی دفتر مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اجرا می شود، هرهفته با یک خانواده خیر مدرسه ساز دیدار و نشست صمیمی برگزار می شود.
فاطمه ناگهی
 

اشتراک گذاری