مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/04/19 20:48:53
کد خبر: 1884

نهمین سالگرد جاودانگی مرد نکونام مدرسه‌سازی، زنده یاد "حسنعلی علیپور"

در نهمین سالگرد درگذشت خیّر نام‌آشنای خطه اردبیل زنده یاد "حسنعلی علیپور" یاد و خاطره این بزرگ‌مرد عرصه مدرسه‌سازی در آرامگاه ابدیش گرامی داشته شد.


سلام و درود بر معمار بنای آسمانی؛ سلام و درود تمامی فرشگان الهی به علیپور مدرسه‌ساز که قبل از ساختن مدرسه، بناهای نفسانی را تخریب و بنایی را پی ریزی نمود که ریشه‌هایش در زمین و شاخه و برگ‌های سبزش در آسمان است.

هم او که به یاد هفتاد و دو شهید کربلا، هفتاد و دو "مدرسه عشق" بنا کرد و هریک را به‌ نام یکی از اصحاب و عزیزان حسین و فاطمه علیهما السلام نام نهاد؛ او که با لبان کودکان معصوم اذان می گوید؛ او که هر روز با فرزندان این مرز و بوم سرود فرزانگی سر می‌دهد؛ او که در جوانان تکثیر شده است و او که زنده خواهد ماند­­­­­­ تا تاریخ زنده است.

 به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ نهمین سالگرد عروج ملکوتی بزرگ‌مرد نکونام عرصه مدرسه‌سازی، زنده یاد " حسنعلی علیپور" در قطعه هنرمندان و مفاخر بهشت زهرای اردبیل با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

شرکت‌کنندگان با نثار فاتحه و صلوات یاد و خاطره این خیّر نیکوار فرهنگ‌دوست را در نهمین سال درگذشتش گرامی داشتند.

دولت لطفی مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل در این مراسم گفت: اردبیل در دامن خود بزرگان و مفاخر بسیار زیادی تربیت کرده  است که از جمله چهره‌های برجسته و درخشان عرصه تعلیم و تربیت، مرحوم زنده‌یاد "حسنعلی علیپور" است که مصمم بود به یاد 72 تن از شهدای کربلا، 72 مدرسه بسازد.

وی افزود: این خیّر فرهنگ‌دوست با نیت خیرخواهانه خود این کار را آغاز کرد و امروز مدارس این خیّر نام‌آشنا محلی برای تربیت انسان‌های شایسته و لایق شده است و روز به روز ابعاد شخصیتی و زندگی این چهره سرشناس کشور بر آینده‌سازان ایران اسلامی مشخص می‌شود.

لطفی یادآور شد: این شخصیت برجسته کشوری در کنار اعتقادات و ارزش‌های دینی و الهی، از ویژگی برجسته فرهنگ‌دوستی و همنوع‌دوستی برخوردار بود به طوری که همواره با ساده ‌زیستی سعی کرد تا تمام زندگی خود را صرف ساخت مدرسه برای نسل آینده نماید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از مجموعه خیرین مدرسه‌ساز به عنوان پشتیبانان اصلی عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: به اعتقاد بنده خیرین با اراده مستحکم خود در سنگر مدرسه‌سازی یار و یاور این امر نیک و ماندگار هستند.

لطفی همراهی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را ارزنده دانست و تصریح کرد: امروز نیکوکاران بسیاری راه و سیاق مرحوم علیپور را دنبال می‌کنند.

شایان ذکر است؛ مرحوم حسنعلی علیپور که از وی به عنوان چهره سرشناس خیرین مدرسه‌ساز کشور یاد می‌شود در سال 1317 در روستای دیجویجین اردبیل به دنیا آمد و بعد از تحولات مختلف در زندگی به عنوان تاجر فرش به خارج از کشور رفت و با داشتن ثروت و مکنت فراوان در یک تحول روحی عجیب به زادگاهش اردبیل بازگشت و تصمیم گرفت 72 مدرسه را به یاد 72 شهید کربلا احداث کند که این کار ماندگار وی در کشور از علیپور چهره‌ای سرشناس ساخت.

وی پس از سال‌ها حضور در عرصه کارهای خیرخواهانه و نیکوکارانه در 14 تیرماه سال 89 به دیار باقی شتافت و در آرامستان بهشت زهرا و در قطعه مفاخر و هنرمندان آرام گرفت.

امروز در نهمین سالگرد پرواز ملکوتیش، به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل، مسئولان، خیرین و مشتاقان عرصه تعلم و تربیت گرد هم آمدند تا یاد و خاطره وی را گرامی دارند.


اشتراک گذاری