مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/04/16 08:22:13
کد خبر: 1875

تعهد ۱۶میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز برای استان اردبیل

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل که اخیرا برگزار شد، خیرین ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت مدرسه تعهد کردند که از طرف خودم و اهالی استان صمیمانه از خیرین عزیز تشکر می‌کنم.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل،در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل که اخیرا برگزار شد، خیرین ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت مدرسه تعهد کردند که از طرف خودم و اهالی استان صمیمانه از خیرین عزیز تشکر می‌کنم. 

وی با اشاره به اینکه اهالی استان اردبیل سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان به کمیته امداد مساعدت کردند، خاطرنشان کرد: تمامی این حرکت‌های ارزشمند در استان اردبیل گامی برای توسعه و تحول این منطقه محسوب می‌شود. 

عاملی گفت: دولت در یک اقدام تحسین‌برانگیز یک رکن مهم اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد و آن، تدوین قانون شفافیت و ارسال لایحه آن به مجلس بود که ما از این اقدام بسیار خوب دولت استقبال می‌کنیم و امیدواریم این لایحه رفته ‌رفته از تطورات بهتر، قوی‌تر و وسیع‌تر برخوردار شود.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود به بقیه ارکان اقتصاد مقاومتی نیز اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: دولت باید در این راستا جرم‌هایی که شفاف است را نیز پیگیری نماید و کسانی که با یارانه پنهان، سوبسید پنهان، با گاز ارزان، آب ارزان، تسهیلات دولتی و ارزان و با کارگر ارزان تولید کرده و صادرات نمودند اما ارز نیاوردند جرم آنها کاملا شفاف است. 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: کسانی که کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند یا خود دولت وارد کرده و توزیع را به آنها داده و آن‌ها خیانت کرده‌اند جرم آنها کاملا شفاف است و کسانی که مواد اولیه تولید داخل مثل مواد پتروشیمی را با قیمت دولتی خریده و به دست مصرف کننده نرسانده‌اند کاملا شفاف است. 

عاملی ادامه داد: از این که دولت تصمیم گرفته به کالاهای سرمایه‌ای مالیات وضع کند استقبال می‌کنیم که در این خصوص در مرحله اول سکه را شروع کرده‌اند اما مسکن و خودرو از اصلی‌ترین کالاهای سرمایه‌ای است.

وی تقویت سیستم نظارتی بر قیمت‌ها و صادرات را نیز یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به پایین آمدن ارزش پول ایران در حال حاضر هر کس صادرات کند سودآوری فوق العاده دارد از طرفی دولت نیز احتیاج به ارز دارد و برای اولین بار در کشور صادرات از واردات پیشی گرفته و نسبت به بعضی از کشورها مثل عراق صادرات صد درصد نسبت به سابق اضافه شده است.

امام جمعه اردبیل افزود: با افزایش صادرات متاسفانه تولیدکنندگان و عرضه‌ کنندگان برخی از محصولات نظیر مس و فولاد دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند چرا که رغبت بیشتر به صادرات زمینه کسادی بازار داخلی را رقم زده و گاه مردم در تامین مواد اولیع و مایحتاج ضروری خود گرفتار شدند که در این حوزه تقویت سیستم نظارت بر قیمت‌ها و حمایت از تولید داخلی ضروری به نظر می‌رسد.


اشتراک گذاری