مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/04/09 07:54:04
کد خبر: 1866

رئیس سازمان نوسازی مدارس در بوشهر:

یک سوم مدارس کشور به همت خیّرین ساخته شده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: از سال ۷۷ و با شکل‌گیری مجمع خیّرین مدرسه‌ساز یک سوم مدارس مورد نیاز کشور توسط این مجمع ساخته شده‌ است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر به منظور بازدید از فضاهای آموزشی خیرساز، به استان بوشهر سفر کرد. عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی طی این سفر وی را همراهی می‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سفر طی نشستی صمیمی با خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: نقش خیرین در حوزه‌های مختلف، به خصوص عرصه مهم مدرسه‌سازی بسیار ارزنده و قابل توجه است.

وی افزود: باسابقه‌ترین و منسجم‌ترین تشکل خیّری در سطح کشور مجمع خیرین مدرسه‌ساز است که فعالیت آنها  ازسال 1377 درسطح کشور آغاز شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: فعالیت خیّرین مدرسه‌ساز سبب شده تا به امروز 30 هزار خیّر در این عرصه فعالیت کنند که منشاء اثر خیر در عرصه ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی کشور شده‌اند.

رخشانی مهر با اشاره با توسعه فرهنگ ایثار و کار خیر توسط خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: عملکرد شایسته خیرین مدرسه‌ساز سبب شده که یک سوم مدارس مورد نیاز کشور توسط این نیکوکاران ساخته شود به نحوی که در سال 96 و 97 مشارکت خیرین  فرهنگ‌دوست برای توسعه فضاهای آموزشی، به 50 درصد رسیده است.

وی با اعلام اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز در تمامی استان‌های کشور فعالیت مناسبی دارد، گفت: به دنبال تقویت، توسعه و ترویج فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: از هر زاویه ای که نگاه می‌کنیم خود را مدیون خیرین مدرسه‌ساز می دانیم که توانسته‌اند بخش بزرگی از نیازهای آموزش و پرورش را به کلاس های درس و تجهیزات مورد نیاز، تأمین کنند.

رخشانی مهر یادآور شد: بیش از 90 درصد پروژه‌های ما در سطح کشور فعال هستند. همچنان که سال گذشته شاهد تحقق 147 درصدی بودجه بودیم، امسال نیز به دنبال این هستیم که بودجه امسال که از رشد مناسبی نیز برخورداربوده است، به صورت کامل محقق شود.

وی ادامه داد: مشکلی برای تأمین، ابلاغ و تخصیص اعتبارات به استان‌ها از جمله بوشهر نداریم و در صورت درخواست مدیران استان‌ها مطابق با تفاهم‌نامه‌های موجود، اعتبارات به موقع در اختیار آنها قرار می گیرد.


اشتراک گذاری