مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/04/09 07:51:28
کد خبر: 1865

مدیرکل مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کشور:

خیرین مدرسه‌ساز سرمایه‌های ملی کشورهستند

قربانی ،خیرین مدرسه‌ساز را از جمله سرمایه‌های ملی عنوان کردوگفت: از برنامه‌های اصلی ما در حزوه فرهنگی، حفظ این فرهنگ و دانش به عنوان یک سرمایه است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور « محمدرضا قربانی» در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌سازاستان سمنان با بیان اینکه افزایش سرانه فضاهای آموزشی در کشور باید با برنامه ریزی مناسب صورت گیرد، بیان کرد: ساخت مدرسه در کشور بدون حمایت و همدلی خیران امکانپذیر نیست و ما معتقد هستیم که فرهنگ وقف‌های آموزشی باید در کشور ترویج شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کشور،میانگین سرانه فضاهای آموزشی در سطح کشور به ازای هر دانش‌آموز را 5.2 متر مربع اعلام کرد و گفت: استاندارد فضای آموزشی ۸.۵ مترمربع برای هر دانش آموز است.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در کشور اظهارداشت: گام اول این است که استان‌های پایین‌تر از میانگین را به صورت متمرکز مورد توجه قرار داده و روی آن‌ها بیشتر کار کنیم.

قربانی با تاکید بر اینکه تا تکمیل و استانداردسازی مدارس کشور دست از کار نخواهیم کشید گفت: باید سرانه آموزشی روز به روز افزایش یابد.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس کشور،میزان کمبود فضای آموزشی و مدرسه در استان‌های کشوردر حال حاضر براساس تعداد جمعیت دانش آموزی را طبق آمارها حدود ۴۰ میلیون متر مربع اعلام کردوافزود: فضاهای آموزشی هم اکنون باید نزدیک به ۴۰ درصد رشد داشته باشند تا کمبودها رفع شود.

به گفته وی ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستند و این آمار اندکی نیست.

قربانی با تاکید بر اینکه باید رویکرد مهم مدرسه سازی سینه به سینه به نسل‌های آینده انتقال یابد افزود: با تلاش و همدلی می‌توان استعدادهای علمی و پژوهشی کشور را با رفع مشکلات زیرساختی در بخش آموزش و پرورش شکوفا کرد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش مثبت ارزیابی کرد وگفت: این روند با برنامه ریزی اصولی ادامه یابد.

منبع: شبستان

منتشرکننده: نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری