مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/04/03 19:35:03
کد خبر: 1855

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد؛

تحویل ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت خیرین مدرسه‌ساز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز گفت: تاکنون خیرین این عرصه ۱۳۰ هزار کلاس درس را در اختیار جامعه تعلیم و تربیت قرار داده‌اند.


سید جواد حسینی در جمع خیرین مدرسه‌ساز که در ساختمان شهید رجایی برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: عزیزترین انسان‌های یک جامعه خیرین هستند و یکی از بهترین تشکل‌های غیردولتی فعلی  تشکل خیرین است.

وی با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در طول سال‌های فعالیت جامعه خیرین افزود: 50 درصد مدارس ساخته شده در سال های 96 و 97 به وسیله جامعه خیرین مدرسه‌ساز احداث شده و در مجموع از دهه 70 تا کنون 130 هزار باب کلاس درس توسط خیرین به فضای آموزشی افزوده شده است.

حسینی بیان کرد: برای تحقق اجرای سند تحول بنیادین در حوزه فضا و تجهیزات در نظر داریم مجتمع‌های آموزشی بزرگ را جایگزین مدارس کوچک کنیم تا به این ترتیب زمینه تعلیم و تربیت تمام ساحتی فراهم شود.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: شما بهترین نوع کار خیر را انتخاب کردید و مهم این است که به این مجموعه پیوسته‌اید لذا باید برای تقویت و توسعه این تفکر ارزشمند باید در جامعه نمادینه سازی و نهادینه‌سازی را در جامعه تقویت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هرکار مشارکتی باید با محوریت مجمع خیرین صورت گیرد و این تشکل در قالب زیرشاخه‌هایی مانند خیرین دانش یار، هنریار، ورزش یار و غیره توسعه یابد بنابراین باید این تشکیلات را بین دانش‌آموزان توسعه دهیم تا فرهنگ کار خیر و مشارکتی در جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمین در ساخت مدارس جدید گفت:  کارگروهی را برای رفع موانع مدرسه‌سازی تشکیل می‌دهیم تا به مجمع خیرین در امر مدرسه‌سازی کمک کند.

جامعه خیرین مدرسه، بزرگترین جامعه خیّری در کشور است

در ادامه مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به درگذشت مرحوم دکتر محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، آن را حادثه  ناگواری برای جامعه به ویژه مجمع خیرین برشمرد و افزود: بنابر اظهارات سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حفظ قوام جامعه خیرین باید مورد توجه باشد.

رخشانی مهر افزود: تاکنون ۱۳۰ هزار باب کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث و به آموزش و پرورش تحویل شده است.

وی تصریح کرد: اوج فعالیت مجمع خیرین در امر مدرسه‌سازی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بوده که حدود ۲۳ هزار کلاس درس توسط خیرین احداث و به فضاهای آموزشی افزوده شده است.

رخشانی مهر فرهنگ مدرسه سازی را ارزشمند ترین سرمایه جامعه برشمرد و بیان کرد: مجمع خیرین سرمایه معنوی است و به عنوان بزرگترین مجموعه خیّری در کشور فعالیت می‌کند بنابراین تقویت این مجمع بسیار ضروری است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به سابقه فعالیت جامعه خیرین مدرسه‌ساز افزود: این جامعه از سال ۱۳۷۷ تاسیس شده و در کنار آموزش و پرورش فعالیت عمرانی را در سراسر کشور در دستور کار خود داشته است.


اشتراک گذاری