مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/03/23 02:33:54
کد خبر: 1826

پیام تسلیت دولتمردان در پی درگذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

برخی از اعضای هیئت دولت در پی درگذشت دکتر محمدرضا حافظی خیر مدرسه‌ساز و رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور پیام تسلیت صادر کردند.


 در پی درگذشت دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اهالی تعلیم و تربیت درگذشت این بزرگ‌مرد خیّر مدرسه‌ساز را تسلیت گفتند.

در ادامه متن پیام‌های تسلیت به طور مشروح آورد شده است:

در متن پیام اسحاق جهانگیری آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

درگذشت انسان وارسته و مؤمن مرحوم محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز که عمر پربرکت خویش را در مسیر رضایت الهی و خدمت به مردم و کمک به ایجاد فضاهای مناسب آموزشی و پرورشی برای فرزندان این مرز و بوم صرف کرد، موجب تأثیر و تأسف فراوان شد.


مصیبت فقدان این انسان خدوم را به خانواده محترم ایشان، بستگان و علاقمندانش صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان عزادار صبر و اجر مسألت دارم.»

همچنین محمد جواد ظریف در پیامی درگذشت انسانی نیک اندیش، نیک سرشت و خیّر، مرحوم محمدرضا حافظی، موسس و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را به عموم جامعه خیرین کشور و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفت.

در پیام تسلیت محمدباقر نوبخت آمده است:

«دریافت خبر درگذشت شادروان جناب آقای دکتر محمدرضا حافظی کمتر از یک روز پس از مراسم نکوداشت ایشان باعث تألم خاطر شد.

ایشان سال های پرثمر عمر خود را در راه گسترش تعلیم و تعلم فرزندان عزیز این کشور گذراند و تردید ندارم که چهره ماندگار و زندگی افتخار آفرینی ایشان در تاریخ علم و دانش این کشور فراموش نشدنی خواهد ماند.

اینجانب درگذشت این انسان نیکوکار و مایه مباهات نظام تعلیم و تربیت کشور را به خانواده معزز ایشان، جامعه خیرین مدرسه‌ساز، فرهنگیان فرهیخته همچنین دانش آموزان عزیز کشورمان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان آرامش و مغفرت برای ایشان و صبر و شکیبایی را برای بازماندگانشان خواهانم.»

پیام سیدمحمدبطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش به دنبال درگذشت پدرمدرسه‌سازی ایران:

«در روزهایی که جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود دیدن صندلی خالی بزرگمرد خیّر مدرسه‌ساز دکتر حافظی بسیار سخت و طاقت فرسا است.
‏روح آن مرحوم با مردان بزرگ تاریخ بشریت محشور باد.»

متن پیام سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

«الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر ناگوار درگذشت خیّر،  نیک‌اندیش و فداکار، باعث تأسف و تأثر فراوان شد.

شادروان «دکتر محمدرضا حافظی» از پیشگامان امر ماندگار مدرسه سازی در ایران است که سالها در کسوت شریف خیّری به تعلیم و تربیت کشور خدمت کرد.

وی علاوه بر آنکه چهره ماندگار جمهوری اسلامی در امر نیکوکاری است، مایه افتخار و مباهات نظام تعلیم و تربیت کشور است و بدون تردید آثار و خدمات ارزشمند این خیّر فرهیخته  و میهن‌دوست، در میان نسل های آینده کشور ماندگار خواهد بود.

اینجانب درگذشت این خیّر نیک اندیش را به خانواده آن مرحوم و جامعه خیّرین و فرهنگیان کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ علوّ درجات برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارم.

محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در پیام تسلیت خود آورده است:

« انا لله و اناالیه راجعون

دکتر محمد رضا حافظی؛ رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز بعد از عمری خدمت خالصانه به جامعه دیده از جهان فرو بست و دوست داران خود را در غم و ماتم فرو برد.

دکتر حافظی ،این انسان شریف و سراسر شوق خدمت،‌زندگی و سرمایه خود را سال‌ها در زمینه مدرسه سازی به کار برد و تا پایان عمر گرانقدرش در این راه تلاش کرد.

اینجانب ضایعه درگذشت دکتر حافظی را به خانواده محترم ایشان،بازماندگان معزز و اعضای محترم جامعه خیرین مدرسه ساز تسلیت عرض می کنم و برای ایشان از خداوند رحمان و رحیم غفران الهی را مسالت می کنم.

روحش شاد»

در پیام حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و رئیس مجمع خیرین کشور آمده است:

«با کمال تاثر و تأسف باخبر شدم دوست و برادر ارجمندم و یار دیرین خیرین مدرسه‌ساز دعوت حق را لبیک گفت و به دیار حق شتافت.

در روزگارانی که مدارس سه تا پنج نوبته در آموزش و پرورش دایر بود، گزارشی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و به فرموده ایشان مقرر گشت از توان کمک‌های مردمی برای رفع این معزل آموزشی استفاده کنیم. برای این منظور جلسه تاسیس یک جامعه خیرین مدرسه‌ساز با حضور نمایندگان خیرین استان‌های مختلف در کنار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج امام رضا(ع) برگزار شد و مرحوم دکتر حافظی به نمایندگی از خیرین استان لرستان در این جمع حاضر شد و کمک کرد این نهال غرس شود. نهالی که امروز به درختی تنومند با شاخه‌های فراوان مبدل گشته و از سایه‌سارش جمع کثیری از فرزندان این مرز و بوم بهره می‌برند.

اینجانب از طرف خود و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین کشور درگذشت دکترحافظی را را به خانواده معزز ایشان، بویژه نیک‌اندیشان و خیرین مدرسه‌ساز تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای ایشان علو درجات را آرزومندم.»

در پیام تسلیت علاء‌الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی آمده است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر ناگوار درگذشت چهره ماندگار ایران و افتخار دیار لرستان و شهرستان بروجرد «دکتر محمدرضا حافظی» باعث اندوه فراوان شد.

شادروان حافظی، رئیس فقید انجمن خیرین مدرسه ساز که به همت وی هزاران میلیارد تومان صرف ساخت هزاران مدرسه در شهرها و روستاهای ایران شد و برای وی ان‌شاالله باقیات الصالحاتی است که قطعاً ذخیره آخرت وی خواهد بود.

ایشان در طی عمر پربرکت خویش خدمتی کم‌نظیر در پیشرفت فرهنگ و آموزش ایران اسلامی انجام داد که زحمات ایشان توسط رهبر معظم انقلاب و وزرای آموزش و پرورش دولت‌های مختلف مورد تفقد و تقدیر قرار گرفته است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده مکرم ایشان و همه همشهریان بروجردی و استان لرستان و ملت شریف ایران برای آمرزش روح آن مرحوم از خداوند متعال طلب مغفرت و برای خانواده مکرم و همه بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌کنم.»

متن پیام تسلیت مشترک آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و سید موسی خادمی استاندار لرستان به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الذین اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار و اندوهبار درگذشت چهره ماندگار و فرهنگ دوستِ عرصه نیکوکاری و فرهنگ، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور جناب آقای دکتر محمدرضا حافظی موجب تأثر و تألم فراوان شد.

دکتر حافظی از فرزندان فرهیخته و نام‌آورِ کهن‌دیار لرستان؛ انسانی وارسته و نیک سرشت بودند که سالیان درازی از عمر خویش را صرف خدمت به فرهنگ این مرز و بوم و اقدامات خیر و خداپسندانه کرده و از این رهگذر منشاء خدمات ارزشمند فراوانی در گوشه و کنار ایران زمین شدند که هر کدام مصداق بارز باقیات صالحات هستند.

مرحوم محمدرضا حافظی با تلاشی ستودنی برای تشکیل و تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور و با بذل بی‌دریغ مال خود تا آخرین لحظات عمر گرانبها را به همراه دیگر خیرین و نیکوکاران پاک سرشت در خدمت دستگاه تعلیم و تربیت بود و به ساخت مدارس بی شماری در اقصی نقاط کشور همت گمارد.

اینجانبان این ضایعه اندوهناک و غمبار را به عموم مردم و به جامعه خیرین و نیکوکاران کشور به ویژه خیرین مدرسه ساز، خادمان فرهنگ این مرز و بوم و همچنین مردم شریف لرستان و خانواده آقای حافظی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح عالی این مرد بزرگ علو درجات را مسئلت می‌کنیم.»

پیام تسلیت محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در پی درگذشت دکتر محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز و داوطلب جمعیت هلال احمر  بدین شرح است:

« دولت جاوید یافت / هرکه نکونام زیست

خبر درگذشت نیک‌مرد مدرسه ساز زنده یاد دکتر محمدرضا حافظی موجب تاثر و تالم شد. نام وی بی‌تردید با نیکی و خیرخواهی، گره خورده و در ذهن و یاد مردم تا همیشه جادوان خواهد بود.

وی تا آخرین لحظات حیات دنیوی دغدغه تحصیل دانش آموزان را در سر می پروراند؛ مرحوم حافظی روز بیست و یکم خرداد ماه به دیار باقی شتافت؛ جایی که اثرات اخروی باقیات و صالحات او پیش تر بدان جا شتافته‌اند.

با قلبی آکنده از غم و اندوه فقدان درگذشت این الگو و اسوه عملی کار نیک مدرسه‌سازی را به خانواده آن مرحوم، جامعه خیرین مدرسه ساز و عموم فرهنگیان و دانش‌آموزان تسلیت  گفته و از درگاه ایزد متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نمایم.»


اشتراک گذاری