مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/03/19 07:41:40
کد خبر: 1796

تکمیل مدارس نیمه تمام باید در اولویت قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: تکمیل مدارس نیمه تمام و پروژه های خیرین مدرسه ساز و تحویل آنها برای سال تحصیلی جدید باید اولویت مسئولان استان قرار گیرد.


عبدالمحمد زاهدی شامگاه گذشته در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مسئولان استان موظف به تسهیل شرایط مدرسه‌سازی و مشارکت در این امر هستند چرا که مدرسه سازی باقیات صالحات بوده و باید شاهد مشارکت تمام مردم از جمله رسانه‌ها و صداو سیما در فرهنگ‌سازی این موضوع باشیم تا جذب خیر مدرسه ساز تداوم داشته باشد.

وی افزود: توسعه دانش و آگاهی و توسعه فرهنگی ایران اسلامی و بهبود شرایط تعلیم و تربیت امری ضروری بوده که با استفاده از ظرفیت خیرین در شرایط کنونی و محدودیت‌های منابع اعتباری می‌توان از آن استفاده کرد.

استاندار قزوین گفت: همچنین به منظور استفاده از زمین‌های واگذاری به آموزش و پرورش در موقعیتی نامناسب مدرسه‌ سازی و تامین منابع مالی برای احداث مدرسه در مکان های مورد نیاز در روزهای آینده مکاتبه ای با ریاست جمهوری برای دریافت مجوز فروش و ستاد اجرایی و بنیاد برکت هم برای جلب مشارکت خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تکمیل مدارس نیمه تمام و پروژه های خیرین مدرسه ساز و تحویل آنها برای سال تحصیلی جدید باید اولویت مسئولان استان قرار گیرد؛ همچنین به منظور حمایت از مدارس غیرانتفاعی نیز زمین های قابل واگذاری شناسایی شده تا فضایی مناسب به این مدارس اختصاص یابد.

زاهدی گفت: استان قزوین بر خلاف بر خورد دیدگاه‌های بیرونی در بافت مرکز شهر و حتی مناطق تازه تاسیس با کمبود شدید مدرسه مواجه بوده و باید برای تامین نیازهای آموزشی استان، فرمانداران در راستای بهره‌مندی از ظرفیت خیرین مشارکت داشته باشند.

خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اظهار داشت: در صورت عدم مشارکت خیرین مدرسه ساز در مناطق مواحه با کمبود فضای آموزشی همچون سورتک، ملاصدرا و پونک مدارس سه شیفته خواهیم داشت که امیدواریم با استفاده از ظرفیت این بزرگاران مانع این اتفاق شویم.

وی بیان کرد: نیازهای آموزشی استان قزوین تا به امروز با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز تامین شده که این مشارکت‌ها از طریق اهدای زمین، تأمین تجهیزات کلاس‌ها، تهیه سیستم سرمایشی و گرمایشی، تکمیل مدارس نیمه تمام، احداث مدرسه و فضاهای آموزشی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: ساخت هر مدرسه 12 کلاسه بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که تحقق این امر تنها با مشارکت خیرین امکان پذیر است و برای پاسخ دادن به نیاز‌های اموزشی استان باید در مناطق شمالی شهر قزوین 10 مدرسه و در مسکن مهر 37 مدرسه احداث شود.

وی افزود: 820 پروژه آموزشی شامل 400 واحد به واسطه مشارکت خیرین پس از انقلاب در استان قزوین اجرا شده و امسال نیز 22 میلیارد تومان از سوی خیرین برای ساخت مدرسه تعهد داده شده است.

رحمانی بیان کرد: 2 هزار نفر از فرهنگیان با اهدا قسمتی از حقوق ماهانه خود نسب به امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند که از این طریق تاکنون بیش از 400 میلیون تومان جمع آوری شده تا یک مدرسه به نام فرهنگیان احداث شوند.

وی گفت: اداره راه و شهرسازی ساخت 10 مدرسه در مسکن مهر قزوین را بر عهده گرفته که 5 مدرسه قطعی است و در شهر قزوین نیز به دلیل کمبود زمین قادر به تامین نیاز خیرین برای ساخت مدرسه نبوده‌ایم و نیازمند حمایت شهرداری به منظور تسریع در امور هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: 360 خیر مدرسه ساز در استان قزوین وجود دارد که 150 نفر با اهدای زمین، 70 نفر با تأمین سیستم سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات مورد نیاز کلاس‌ها در این سنت حسنه شریک هستند.


اشتراک گذاری