مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/03/19 07:00:05
کد خبر: 1793

خیرین برای ساخت فضای آموزشی در البرز نیاز به تامین زمین مناسب دارند

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرزگفت: خیرین مدرسه ساز در این استان از جمله در کرج نیاز به تامین زمین مناسب برای ساخت فضاهای آموزشی دارند.


به گزارش  روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛محمد رضا اسپرورین  در نشست خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج اظهارداشت: اقدامات خوب خیرین در البرز موجب شده که این استان در کشور رتبه برتر کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۰ سال گذشته خیرین نیک اندیش در تأمین کلاس‌های درس در این استان نقش مؤثری داشته‌اند که اگر همت والای این عزیزان نبود شاهد کمبود شدید فضای آموزشی در البرزبودیم.

اسپرورین یکی از مشکلات اصلی خیرین مدرسه سازبه ویژه در استان البرز را در بخش تأمین زمین آموزشی و پیگیری روند اداری به خصوص در نواحی چهار گانه آموزش و پرورش کرج عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تأمین فضای آموزشی مناسب در ایران کوچک نیاز به افزایش مشارکت‌های مردمی با هر توان مالی دارد، اضافه کرد: تا کنون خیرین نیک اندیش حدود نیمی از مدارس تازه ساخت البرز را احداث کرده‌اند.

وی بیان داشت: برای رفع این کاستی تنها نمی‌توان به ظرفیت بخش دولتی اکتفا کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: هر سال بیش از ۱۲ هزار دانش آموز به جمعیت البرز اضافه می‌شود در حالی که برای تحت پوشش قرار دادن این تعداد دانش آموز، کلاس درس مورد نیاز به فضای آموزشی استان اضافه نمی‌شود.

اسپرورین ادامه داد: در نزدیکی کانون شهید فهمیده کرج یا زندان رجایی شهر یک هزارو ۷۰۰ واحد مسکونی ساخته شده در حالی که برای آن فضای آموزشی پیش بینی نشده است.

وی تاکید کرد: حتی برای مسکن مهر نیز در البرز فضای آموزشی ساخته نشده است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج نیز در این نشست با اشاره به چالش‌های فراروی این ناحیه برای شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و کمبود فضای آموزشی و کلاس درس به منظور ساماندهی دانش آموزان در این ناحیه تصریح کرد:: تا کنون همت بالای خیرین نقش بسیار پررنگی در تأمین مکان‌های آموزشی در این ناحیه داشته است که نیاز به تداوم دارد.

قاسم پوستین دوز یادآورشد: قدردانی و تکریم از خیرین مدرسه ساز باعث الگو سازی برای نسل آینده و توسعه فرهنگ مدرسه سازی و هدفمند نمودن کارهای خیرین را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های خیرین و مردم جهت ساخت و تجهیز مدارس پرداخت و خاطرنشان کرد: کسانی که امروز به عنوان خیرین در امر مدرسه سازی فعالیت می‌کنند نقش عمده‌ای در ثبات و گسترش زیرساخت‌های فرهنگی، اعتقادی و آموزشی در قشر عظیم آموزش و پرورش دارند.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج بیشترین جمعیت دانش آموزی استان البرز را تحت پوشش دارد.

منبع : ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری