مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/03/12 07:08:40
کد خبر: 1791

طی حکمی از سوی مهراله رخشانی‌مهر؛

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان معرفی شد

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور "مهندس رضا سرحدی نیا" را به عنوان سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان منصوب کرد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ آئین معارفه سرپرست اداره‌کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون فنی و نظارت سازمان برگزار شد.

داریوش ورناصری در این مراسم گفت: استان سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخص های آموزش و پرورشی دارای عقب‌ماندگی‌های تاریخی است و علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانمان در استان هنوز میزان سرانه فضای آموزشی با میانگین کشوری فاصله معنا‌داری دارد.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس کشور با برنامه‌ریزی‌هایی که دارد بر آن است تا سرانه استان‌های ضعیف را به متوسط کشوری یعنی 5.2 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز برساند و به سمت 8.4 مترمربع که استاندارد اسناد بالادستی است، خیز بردارد که این مهم دست یافتنی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش سقف اعتبارات این سازمان به بیش از 5 هزار میلیارد تومان اشاره داشت و گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور به سمت توسعه و ساخت مدارس سبز اهتمام ویژه‌ای دارد که خوشبختانه کلنگ احداث اولین مدرسه سبز نیز در اسفند ماه سال گذشته در این استان به زمین زده شد که امیدواریم اولین استانی که مدرسه سبز در آن به بهره برداری خواهد رسید نیز سیستان و بلوچستان باشد.

وی همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان ساخت: بیش از 50 درصد  مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته و یا در دست ساخت است و استان سیستان و بلوچستان هم از جمله استان‌هایی است که حضور خیرین در آن بیش از پیش پررنگ است.

در پایان این مراسم با قرائت حکم ابلاغ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور،"مهندس رضا سرحدی‌نیا" به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات مهندس علیرضا راشکی در طول مسئولیت مدیریت این اداره کل قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است؛ مهندس سرحدی‌نیا متولد 1351 دارای تحصیلات کارشناسی عمران با 18 سال سابقه کار در اداره کل نوسازی مدارس استان، پیش از این به مدت 6 سال معاون اجرائی اداره کل و 3 سال نیز کارشناس مسئول اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان بوده است.

ایده مفرح

 

اشتراک گذاری