مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/03/12 06:36:20
کد خبر: 1787

بازنشر؛

مرحوم محمد رضا ریسمان سنج

متولد شهر اهواز هستند. سن وسال چندانی نداشتند که پدر را از دست دادند. محمدرضاریسمان سنج برادر بزرگتر از آن روزها می گوید:« تازه دانشگاه پذیرفته شده بودم، 2 برادرم؛ علیرضا و امیر کوچکتر از من بودند که پدرمان فوت شد. پدردر زمان حیاتش بنکدار لوازم خانگی بود و همیشه سعی می کرد در کار خیر قدم بردارد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ متولد شهر اهواز هستند. سن وسال چندانی نداشتند که پدر را از دست دادند. محمدرضاریسمان سنج  برادر بزرگتر از آن روزها می گوید:« تازه دانشگاه پذیرفته شده بودم، 2 برادرم؛ علیرضا و امیر کوچکتر از من بودند که پدرمان فوت شد. پدردر زمان حیاتش بنکدار لوازم خانگی بود و همیشه سعی می کرد در کار خیر قدم بردارد. گرچه فوت پدر ضربه سختی بود اما همواره سعی می کردیم توصیه هایش برای کمک به دیگران را آویزه گوشمان کنیم. »

برادران ریسمان سنج بعد از فوت پدر دوست داشتند با شرکت در کارهای خیر، نام و یاد پدر را زنده نگه دارند. محمد رضا ریسمان سنج از شروع فعالیت خیریشان می گوید: وقتی بزرگتر شدیم سعی می کردیم در کارهای خیر مشارکت کنیم. همیشه دوست داشتیم در کاری قدم برداریم که در آینده هم ماندگارباشد، به همین دلیل مدرسه سازی را انتخاب کردیم.

اگرچه برادران ریسمان سنج بیش از 10سال است که در انواع کار خیر حضوردارند اما حدود4 سال است که در راه مدرسه سازی قدم برداشته اند. محمدرضاریسمان سنج به اولین مدرسه ای که ساخته اند اشاره می کند و می گوید: مدرسه 17 کلاسه در شهر درفول که به نام  پدرمان"مرحوم کاظم ریسمان سنج " حدود 3 سال قبل ساخته ایم، اولین گام ما در امر مدرسه سازی بود. در حال حاضر بیش از 450 دانش آموز متوسطه در این مدرسه درس می خوانند.

فعالیت خیّری برادران ریسمان سنج تنها به این مدرسه محدود نمی شود؛ آنها یک مجموعه ورزشی هم در شهر دزفول ساخته اند که به زودی به مرحله بهره برداری می رسد، همچنین ساخت دبیرستان پسرانه شهید مدنی در منطقه یک تهران با مشارکتی معادل 34 میلیارد ریال هم از دیگر کارهای خیر این برادران نیکوکار است. با تکمیل این مدرسه حدود 500دانش آموز در این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل شده اند.  

محمدرضا ریسمان سنج از دیگر کارهای خیرشان می گوید: البته به زودی ساخت هنرستان علمی وتربیت بدنی را هم در شهر دزفول شروع خواهیم کرد.

وی معتقد است :جامعه ای پیشرفت می کندکه دانش آموزانش در علم، پیشرفت کنند. هدف ما از ایجاد فضای آموزشی مناسب، بالا رفتن دانش بچه ها به دور از ذغدغه ها ومشکلات مربوط به کمبود و کاستی در فضاهای آموزشی است.

 این برادران خیّر همواره در ایجاد فضاهای آموزشی از شیوه های جدید معماری استفاده می کنند، ریسمان سنج دلیل این کار را اینگونه بیان می کند: «ایجاد فضای آموزشی زیبا ودلنشین باعث می شود بچه ها با شوق و اشتیاق به مدرسه بروند. وقتی فضایی زیبا ودلنشین باشد نه تنها بچه ها باذوق درس می خوانند بلکه سعی می کنند در حفظ آن برای سال های بعد هم تلاش کنند.»

کارهای خیر برادران ریسمان سنج تنها به امر مدرسه سازی محدود نمی شود. مراکز خیریه سعی کرده اند در تجهیز این مراکز هم کمک کنند. این خیر مدرسه ساز از اینکه خداوند آنها را لایق مدرسه سازی دانسته شاکر استو می گوید: سلامتی ونشاط خود را از حضور در کار خیر می دانیم. ما همواره سعی کردیم با کسب روزی حلال آن را بین دیگران تقسیم کنیم. البته داشتن خانواده خوب که در این راه با ماهم قدم هستند هم از برکات کار خیر مدرسه سازی است.

 محمدرضا ریسمان سنج در پایان به خاطره ای که از کار خیر مدرسه سازی دارند اشاره ای می کند و می افزاید: روز افتتاح مدرسه ای که در دزفول ساخته بودیم، دانش آموزی جلو آمد وگفت، شما مکان زیبایی برای ما ساختید پس ما هم سعی می کنیم آینده زیباتری بسازیم. این جمله قشنگترین و بالاترین پاداشی بود که دریافت کردیم.»

محمدرضا ریسمان سنج به افرادی که مال وثروتی دارند اما در کار خیر قدم برنمی دارند توصیه می کند:کارهای خیر توشه آخرت هستند. داناترین افراد کسانی هستند که به فکر آخرت خود باشند. وی بالاترین دغدغه خود وبرادرانش را حفظ و نگهداری مدارسی که ساخته اند می داند و می گوید: «املاکی که داریم را دارایی خود نمی دانیم آنها در آینده برای فرزندانمان می ماند اما مدارسی که ساخته ایم را جزء دارایی خود می دانیم. پس باید آنها را حفظ کنیم.»


اشتراک گذاری