مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/24 10:04:00
کد خبر: 1762

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان سقز برگزار شد

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با هدف جذب کمک‌های خیرین برای امر مقدس مدرسه‌سازی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سیدرحمان سیدیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و حضور گرم و پرشور جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و فرهنگیان سقز برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر مقدس مدرسه‌سازی در رواج علم و دانایی، امنیت فضای مدارس و بهره‌مندی دانش‌آموزان را از امکانات مساوی، یک ضرورت دانست و اظهار کرد: امنیت روحی و جانی فرزندانمان در مدارس مهم‌ترین انتظار ما از فضای مدارس است که در این بین امنیت جانی مهم‌ترین دغدغه ماست.
وی افزود: هرگونه تحول فرهنگی و اجتماعی از تعلیم و تربیت صحیح ایجاد می‌شود و تأمین فضاهای آموزشی مناسب از ضروریات آن است.
سیدیان اعلام کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی نیازمند توجه ویژه به بحث آموزش و پرورش و ساخت مدرسه در استان هستیم.
وی تلاش، کوشش و همت مضاعف در امر مدرسه‌سازی و مدرسه یاری را از ماندگارترین کارهای نیک و پسندیده ذکر کرد و افزود: امیدواریم که با حضور افراد خیّرّ قسمتی از مشکل زیر ساخت‌ها و فضای آموزشی منطقه رفع شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز بیان کرد: مؤلفه‌های تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش یکی نیروی انسانی است و دیگری فضای آموزشی است که زمینه استقرار نهاد فرهنگی و اجتماعی و تعلیم و تربیت را ایجاد می‌کند.
وی با تأکید بر این که در چند سال اخیر، ۲۲ مدرسه با همت خیرین ‌احداث گشته است، افزود: حدود ۵۰ مدرسه شهرستان در سطح شهر و روستا، چشم به راه همت خیرین و مسئولان هستند.
مدیر آموزش و پرورش سقز ادامه داد: مردم عزیز ما، مدرسه را خانه خود می‌دانند و حرکت خداپسندانه خیرین در جامعه ما نهادینه شده است.
وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت مدارسی که به تازگی احداث و یا مقاوم‌سازی شده‌اند، وصف‌ناپذیر است، افزود: این اجتماع مردمی ما، برای این هدف است که مردم عزیزمان تریبونی برای آموزش و پرورش باشند؛ زیرا آموزش و پرورش بیش از هر زمان نیازمند همت خیرین است.
خالد امین‌زده، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز سقز نیز طی سخنانی با تبریک ماه مبارک رمضان و هفته معلم گفت: از فرهنگیان و پیشکسوتان که با اختصاص مبلغی از حقوق خود به امر مدرسه‌سازی پیشقدم هستند، تقدیر می‌کنیم.
وی استفاده از نفوذ معنوی روحانیان مساجد را برای روشنگری مسأله مدرسه‌سازی لازم دانست و افزود: باید با تلاش تمامی افراد دارای پایگاه اجتماعی و نفوذ معنوی برای توسعه پروژه مدرسه‌های خیر ساز بیشتر بهره گیریم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سقز بیان کرد: مجمع خیرین مجمعی مردم نهاد است و هیچ وابستگی به نهادهای دولتی ندارد اما مستقیماٌ در خدمت آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی است.
وی با تشکر از تمامی افرادی که در سنوات اخیر در مدرسه سازی تلاش کرده‌اند، یادآور شد: امیدواریم که عمل خیر تمامی خیرین به عنوان الگویی بزرگ در جامعه نهادینه شود.

منبع : ایکنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری