مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/02/18 08:30:23
کد خبر: 1757

مدیرکل نوسازی استان اردبیل خبر داد:

تحویل ۱۵ مدرسه خیرساز در اردبیل تا پایان سال ۹۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از تحویل ۱۵ مدرسه خیرساز با ۷۹ کلاس تا پایان سال ۹۸ خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛لطفی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در دوازدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان پارس به تشریح گزارشی از فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و اعتبارات ملی در سطح شهرستان پارس آباد پرداخت و اظهار کرد: از بدو تشکیل مجامع خیرین مدرسه‌ساز تا کنون 383 پروژه در قالب 1539 کلاس درس همچنین در سال 97 تعداد 19 پروژه خیری و مشارکتی تحویل آموزش و پرورش استان شده است علاوه برآن  15 مدرسه با 79 کلاس درس طی امسال به مدارس استان اضافه می‌شود.

لطفی افزود: اداره کل نوسازی نوسازی مدارس استان اردبیل آمادگی دارد که در مقابل 50 درصد هزینه کرد خیرین مدرسه‌ساز، 50 درصد این هزینه را نیز از محل اعتبارات ملی برای آن پروژه در نظر گرفته و سریعا پروژه را جمع بندی کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اعلام عملکرد اعتبارات ملی در سطح شهرستان پارس آباد گفت: مدرسه عابدیان پارس آباد با 10 میلیارد ریال اعتبار و 95 درصد پیشرفت فیزیکی تا آغاز سال تحصیلی جدید به اتمام خواهد رسید و 9 نمازخانه شهرستان که به صورت نیمه‌تمام مانده بود با اعتبار 10 میلیارد و 35 میلیون ریال فعال خواهند شد همچنین مطالبات مدارس مقداد محبوب کندی و توحید اسمعلی کندی پنج میلیارد و 700 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: برای تکمیل مدرسه روستای ایران آباد یک میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است و مدرسه شهدای بانک ملت با یک میلیارد ریال خاتمه پیدا کرده است همچنین مدرسه امیرخانلو که نیمه تمام مانده بود با سه میلیارد و 400 میلیون ریال فعال خواهد شد که مجموع اعتبار برای پروژه‌های یاد شده به 28 میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده است.

مشارکت در مدرسه‌سازی باید جز مسئولیت‌های اجتماعی باشد

در ادامه علی علایی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل با اشاره به احداث مدارس خیری از جمله مدرسه 6 کلاسه شهدای فرهنگی شهرک زیتون که به سرعت در حال تکمیل بوده و در اختیار آموزش و پرورش قرارمی‌گیرد، افزود: با توجه به نرخ رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی شهرستان پارس‌آباد همه ما به ویژه مسئولان استانی باید در توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان به طور جدی پیگیر باشند و برای رفع آنها تلاش مضاعف داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز ضمن تشکر از حضور خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه نیروی انسانی هر جامعه بزرگترین سرمایه اجتماعی آن جامعه است، گفت: در چنین جامعه توسعه‌یافته‌ای آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی مهمترین مقوله به حساب می‌آیند.

مکارمی‌نیا کمبود فضای آموزشی در شهرستان پارس‌آباد  را به عنوان دومین شهرستان پرحمعیت استان با توجه به نرخ رشد بالای جمعیتی آن در وضعیت بحرانی دانست و افزود: توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان پارس‌آباد همگون و متناسب با توسعه اجتماعی پیش نرفته است و حتی از طریق اعتبارات ملی و استانی هم این امر محقق نمی‌شود و اینجاست که اهمیت کمک‌های مردمی و خیرین مدرسه‌ساز بیش از پیش احساس می شود.

وی ادامه داد:  مهم‌تر از آن ساماندهی منابع  جدید مردمی و راه‌های مختلف جذب این مشارکت‌هاست و نباید به کمک‌های خیرین در حد این جشنواره‌ها بسنده کرد و باید به دنبال منابع جدید مشارکت‌های مردمی باشیم و به گونه‌ای فرهنگی سازی کنیم که مردم مشارکت در امر مدرسه‌سازی را جز مسئولیت‌های اجتماعی و بخشی از تامین نیازهای خود بدانند.

اهدای مدال طلای «افشین بیابانگرد» قهرمان بین‌المللی کشتی ایران و ورزشکار پارس‌آبادی به مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان از بخش‌های جالب توجه این مراسم بود.

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری